2.4

Fighting

Småstadskillen Sharm MacArthur har kommit till New York tomhänt. Han försörjer sig nätt och jämt på att sälja förfalskade varor på gatan, men hans tur vänder då bedragaren Harvey Boarden upptäcker att han är en naturbegåvad slagskämpe. Harvey erbjuderShawn hjälp att tjäna de stora pengarna, och de ingår ett skört partnerskap. Som Shawns manager introducerar Harvey honom i den skumma gatuslagsmålsscenen, där rika män satsar pengar på knogar som enkelt kan ersättas och nästan över en natt blir Shawn en stjärna. Shawn tvingas slå sig fram genom en rad intensiva kraftmätningar över hela staden och övervinna lokala motståndare som angriper honom med varierande färdigheter. Men om Shawn vill ta sig ur den mörka värld han nu befinner sig i, måste han genomgå den tuffaste fighten i sitt liv.

Originaltitel Fighting
Regissör Dito Montiel
Manus Dito Montiel, Robert Munic
Genre Action, Drama, 2000-tal
Skådespelare Luis Guzmán, Anthony DeSando, Brian White, Roger Guenveur Smith, Terrence Howard, Peter Anthony Tambakis, Channing Tatum, Flaco Navaja, Zulay Henao, Michael Rivera

amam
2019-05-14
Man får väl det man kan förvänta sig antar jag. Men det är inte bra.
Zebulonm
2017-01-29
Slösa inte bort er tid på denna....
entalpi
2014-06-29
En fantastiskt värdelös film! Helt otroligt dåligt manus, visar klart hur himla viktigt ett manus faktiskt är - det spelar ingen roll hur mycket skådisarna kan bränna genom duken när storyn bakom deras agerande är totalt och kapitalt skev.
petson81
2014-01-14
Minns för lite av den för att ge någon utförlig kommentar, men det är väl talande nog kan jag tycka

2013-04-03
Lite väl konstlad och enkel i sitt upplägg, men det är nåt med våld och bara överkroppar som får mig att gå igång. Aningen givmild trea får det bli.
snipsnap
2011-10-25
Tror att ChristofferWIk summerade min betygssättning.
WillyV
2011-10-13
Medelmåttig film med hyggliga fightscener, en duktig Terence Howard och charmiga Channing och Zulay. Helt ok, en stark tvåa. Skön musik.
Virrpanna
2011-10-08
Och hur het är inte Channing Tatum!
Eddydasilva
2011-08-28
Den funkar. Hade klart mer förväntningar för filmen svag 3a.
ChristofferWik
2011-07-19
Sensmoral? Killen med grava aggressionsproblem får världens snyggaste tjej som är oförmögen att klara någonting alls själv och måste använda musen för att ta sig någonstans. Nice.... Forsätt banka på varandra alla ni där ute som är för dumma för att ta sig ur konflikter utan att använda knytnävarna... Howard jag respekterade dig tidigare.