2.9

Fighting with My Family

En före detta fribrottare och hans familj tjänar sitt leverne på brottningsframträdanden inför små läktare runt USA. Barnen i familjen drömmer om att bli professionella fribrottare i WWE.

Originaltitel Fighting with My Family
Regissör Stephen Merchant
Manus Stephen Merchant
Genre 2010-tal, Biografi, Komedi, Drama
Skådespelare Florence Pugh, Lena Headey, Nick Frost, Jack Lowden, Kim Matula, Ellie Gonsalves, Aqueela Zoll, Julia Davis, Thea Trinidad, Vince Vaughn, Dwayne Johnson, Stephen Merchant, Stephen Farrelly, Hannah Rae, Jack Gouldbourne, Mohammad Amiri, Elroy Powell

Benisakura
2019-09-23
Småtrevlig men blir lite för klyschig för min egen smak tillslut.
2019-08-07
Feelgood-känslan levererar på ett mycket hög nivå i denna underdog-historia baserat på verkliga händelserna. Är det möjligt att som ung tjej i tonåren att ta sig sina wreslingsdrömmar från arbetarklassen i brittiska Norwich till wreslingens finrum i WWE i USA? Genialiska Stephen Merchant regisserar, producerar och har även stått för manus denna gång. "The Rock" gör korta men ack så sevärda inhopp här och där. Jag har längtat efter en feelgood-film som detta!
PeterTheW
2019-06-23
Det här var ett riktigt härligt lyckopiller. Fånigt att man säljer in den som att dragplåstret The Rock skulle ha en stor roll när han totalt sett är med i sådär 4-5 minuter, men ändå.
Jaganatha
2019-03-30
Komikern Stephen Merchant gör något ganska oväntat när han här skriver manus till och regisserar en biografisk film om en typisk brittisk "underdog" slår sig upp, bokstavligen, underifrån. Spektaklet som kallas wrestling eller WWE intresserar mig alltså inte i det ringaste, men just därför är det så upplyftande att kunna konstatera att historien fungerar i det stora hela, både som drama och komedi. Florence Pugh är mycket bra i huvudrollen och passar bättre som svarthårig goth än som fuskblondin. Nick Frost och Julia Davis är annars roliga i sina mindre roller. Positiv överraskning, även om det förekommer en del slitna klichéer.