2.5

Film Noir

En man vaknar upp brevid ett lik under Hollywoodskylten i Californien. Han minns inte vem han är eller, var han kommer ifrån eller vad som hänt honom. I klassisk film noir-stil utspelar sig ett drama där alla är ute efter mannen utan minne. Animerad långfilm.

Originaltitel Film Noir
Regissör D Jud Jones, Risto Topaloski
Manus D Jud Jones
Genre Animerad, 2000-tal
Skådespelare Mark Keller (röst), Bettina Devin (röst), Kristina Negrete (röst), Victoria O'Toole (röst)

ekback
2009-09-02
kan hålla med om att animationen inte håller så hög klass, men i övrigt så är det en riktigt skön känsla genom hela filmen tycker jag. helt klart intressant att se på!
banco
2008-08-20
håller med scratch_perry. Och som film noir-älskare blev jag lite besviken, även om den följer en klassisk film noir stil.
tsjuder
2008-07-14
Seg.
bombkrig
2008-07-07
För lite naket.
Waggman
2008-06-22
Den är skön, gillar dessutom hur den ser ut. Spännande.
Vodun
2008-06-09
Ganska bra noir atmosfär och snygga miljöer...men fy fan vilket amatörjobb. Har sällan skådat något så jävla dåligt gjort. Animationer i klass med något från början av 3D-grafik.
scratch_perry
2007-11-21
Datorspelsestetik och en herrans massa animerade tits and asses. Roligt i kanske halvtimme men knappast i 1 och 40.
neo_neo
2007-11-21
Jag önskar att jag hade kunnat sätta högre betyg på en film i den här genren, och med den underbara musiken... men jag hatade verkligen den här filmen. 1.
alexi
2007-11-21
Jag gillade faktiskt filmen, tyckte speciellt om hur figurerna var framställda och hur de rörde sig. Bra musik och foto!
Jowan
2007-11-18
Tyvärr. Väldigt ful och långtråkig. Jag hade hoppats kunna säga att den är bra men det går verkligen inte.