2.7

Film Stars Don't Die in Liverpool

En kärlekshistoria mellan en ung brittisk skådespelare och en äldre Hollywoodstjärna.

Originaltitel Film Stars Don't Die in Liverpool
Regissör Paul McGuigan
Manus Matt Greenhalgh
Genre Drama, Romantik, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Annette Bening, Jamie Bell, Julie Walters, Vanessa Redgrave, Kenneth Cranham, Stephen Graham, Frances Barber, Leanne Best, Tom Brittney, Peter Turner, Jodie McNee, Jay Villiers

Muhammed
2022-11-25
Lite rörande tidsfördriv. Svårt att bortse från sina fördomar när man ser det här paret.
mammene
2022-05-05
Visste inte att Gloria Grahams existerat på riktigt, men nu vet jag det. Den här berättelsen växte mer efteråt när jag fick fundera lite. En filmstjärna som verkade väldigt kärlekstörstande och osäker, kanske inte ovanligt, väldigt jobbig var hon i vilket fall som helst. Många bra skådespelare här, Julie Walters brukar få spela lite "konstiga" karaktärer och ibland balanserar hon på gränsen till fånig, klarade sig precis här. Hon kan liksom vara både bitch och ömsint på samma gång, jag gillar henne i alla former. Ingen film som ställer sig in och brittisk så det förslår, så trean är stark.
chimandra
2022-03-29
En mycket finstämd film om kärlek som går över åldersgränserna, och finns där trots att livet visar sin smärtsamma sida. Bra skådespelarinsatser.En film jag blev berörd av som kommer att stanna kvar i mitt hjärta.
MsA
2019-08-07
Gillar Bell men denna var sååå tråkig och seg
zeke_karlsson
2018-09-02
Ointressant, seg och dåligt skådespeleri
Spidde
2018-04-28
Den här filmen var seg så in i helvete. Tiden går mycket långsamt när man ser den. Och inte hjälper det att inget med den är särskilt bra. Jag ville se den pga Jamie Bell (Billy Elliot), men han är varken särskilt bra eller förmår att lyfta eländet. Filmen handlar om filmstjärnan Gloria Grahames (bygger på verkliga händelser) sista tid i livet. Föga intressant.