Filmen jag inte pratar om längre

Det är tidigt 2000-tal och den unge entrepenören Patrick Casey räknar in IT-miljonerna. Allt tycks vara möjligt, så varför inte ... spela in en film? Ett kompisgäng utan större erfarenhet bestämmer sig för att göra en episk kultrulle, kanske rentav "världens bästa film". Finansieringen är inget problem, utan som Casey uttrycker det: "Det är lättare att låna ihop tio miljoner än en miljon." Men när pengarna sinar och konflikterna trappas upp, så händer - ingenting. Lögnen har växt sig för stor för att kunna bromsas.

Originaltitel Filmen jag inte pratar om längre
Alternativ titel The Film I'm No Longer Talking About
Regissör Jesper Ganslandt, Martin Degrell
Genre Dokumentär, 2000-tal

2017-10-31
Darn
2015-03-22
Kul att se som både tidsdokument och en historia om entusiastiskt filmskapande. Även om filmen, sett som dokumentär, kunde ha mått gott av att några moment, som t ex psykologscenerna, hade kunnat skippas till förmån för en lite mer rimlig struktur i övrigt. Fin musik var det också och ett mycket bra initiativ till innehåll!
Jonnythefox
2010-05-03
Var får jag tag i den här filmen? Vill se!
Dallelito
2010-03-06
angst
Tonti
2009-09-23
Intressant att misslyckandet kunde sätta sig så pass hårt som det gjorde hos vissa av de inblandade. Dokumentären är klassisk men kunde kanske varit lite mer fokuserad.
KimEkberg
2009-09-23
helt okej, men knappast högintressant. sjuttiofemminutersvesionen känns faktiskt lite väl lång och seg. Men trevlig är den, absolut.
phistu
2009-09-20
Intressant. Man kan känna igen sig i hur gruppen och personerna reagerar. Dokumentären i sig skulle tjänat på att vara tydligare. Det var svårt veta vad som var filmat i dåtid och nutid. Eftersom personerna hade förändrats en hel del utseendemässigt var det inte helt lätt att känna igen och se vem som var vem nu/då.
bullitt
2009-09-14
Jag tycker bra om filmen då jag kan känna igen mig i mycket, men vad som stör mig är ändå att filmen bara fokuserar på misslyckandet. Budskapet blir då - utmana inte, play it safe osv....Men - "Huvudpersonen" verkar ju fortfarande syssla med nån slags entreprenörskap så vägen tillbaka hade väl kanske än mer intressant?
approximativ
2009-09-07
Fyfan vad den här tilltalade mig så hårt.
RemeZ
2009-09-06
poänglös en riktig besvikelse tyvärr.