3.1

Filmflugan

Den tanige Harold Hall styr kosan mot Hollywood för att bli filmstjärna. Allt som kan gå fel går fel, problem med kärleken, studiopersonalen bland mycket annat.

Originaltitel Movie Crazy
Regissör Clyde Bruckman, Harold Lloyd
Genre Komedi, Familjefilm, Romantik, 30-tal
Skådespelare Harold Lloyd, Constance Cummings, Kenneth Thomson, Louise Closser Hale

2012-05-16
Haltar en hel del jämfört med Lloyds stumfilmer, men den här rullen ger en avspänt behaglig stunds underhållning likväl.
Mikka
2011-09-29
Det finns många roliga scener i den här mycket sevärda filmen. Det tar en stund innan det tar fart, men sen går det som tåget. Stark trea.
Astrojacob
2010-12-23
Harolds tafatta charm är obetalbar. Storyn denna gång kanske något töntig, men gagsen o situationerna sitter perfekt. Tydligen älskar han djur för massor av djur figurerar i konstiga situationer. Trots ett flertal klassiska scener får det räcka med en stark Trea. Har nu sett över 40 av hans filmer och inga av hans ljudfilmer kommer upp i stumfilmsklassen.
fridenpaden
2006-01-25
Efter att ha köpt dvd-boxen måste ett tillägg till den första kommentaren göras. Den film som visades på SVT för en antal år sedan var endast 80 minuter lång. SVTs version hade en bättre takt medan den 16 minuter längre originalversionen stannar upp lite då och då. Däremot ger fullängdaren svar åt ett antal konstiga situationer till SVTs version.
fridenpaden
2003-11-13
En av Lloyds bästa filmer. Han kunde vara subtil under stumfilmens era och han lyckades underbart med övergången till talfilm.