2.6

Final Cut

Utspelar sig i en värld där människorna får ett datachip, som spelar in hela deras liv, implanterat. Alan Hakman är en klippare, en individ som gör den sista klippningen av klienternas inspelade livshistoria. I sitt senaste uppdrag upptäcker han ett fönster till sitt eget mörka förflutna och startar en kedjereaktion som gör att han hamnar i livsfara.

Originaltitel The Final Cut
Regissör Omar Naim
Manus Omar Naim
Genre Drama, Science Fiction, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Robin Williams, Mira Sorvino, Brendan Fletcher, Stephanie Romanov, Mimi Kuzyk, Jim Caviezel, Genevieve Buechner, Tarek Bishara, Casey Dubois

PeterTheW
2018-08-18
Njaaa
picklessmulan
2017-11-10
Började bra men slarvade bort i andra halvan av filmen
2017-10-28
AlbinWesley
2015-11-06
Just det, såg ju den här härom dagen. Som någon annan skrev så är koncept och Robin Williams bra som vanligt, synd bara att filmen i övrigt är ganska dötrist... Misslyckat försök, trots bra potential någonstans.
Krusty
2015-05-02
Vad handlade den om egentligen? Det fanns ingen riktig poäng tyckte jag.
EliasN
2015-04-28
Grundidén har potential men tyvärr är manuset undermåligt. Det är för mycket luckor och konstigheter. Men filmen var underhållande så länge man inte funderade för mycket.
Mat1az
2015-03-25
Ett bra koncept som tyvärr fumlas bort. Känns som man bara hafsat ihop allt. Saknar djupare handling och spänning. Allt känns väldigt ytligt. Williams är i alla fall bra. Smått olustigt när han frågar bibliotekarien; finns böcker om självmord under självhjälp? Gillar man temat kan jag rekommendera avsnittet ''The Entire History of You'' från Black Mirror.
sawa
2015-01-26
Bra idé för en film, men kunde utvecklats mer innan den blev film. Abrupt slut.
2015-01-20
Jag gillar filmens idè och koncept och Robin Williams var alltid ett nöje att ta del av i dessa lågmälda och allvarsamma karaktärerna. Han var såklart ett komiskt geni men i roller som dessa visade han vilken duktig skådis han också var. Tills lut minns jag filmen emr för Willams skull och mindre för historien som inte fungerar fullt ut. 3-
Djason
2014-08-28
Robin Williams är bra som lågmäld person. Själva handlingen och idén till filmen är bra men tyvärr är filmen lite för kort, hade nog inte skadat filmen av att vara iaf 20 min längre.