2.1

Final Exam

High school elever som redan har det jobbigt nog med att gå ut skolan får också lära sig att tampas med en mördare.

Originaltitel Final Exam
Regissör Jimmy Huston
Manus Jimmy Huston
Genre 80-tal, Skräck, Action, Thriller
Skådespelare Cecile Bagdadi, Joel S Rice, Ralph Brown, DeAnna Robbins

amam
2020-09-30
Karaktärerna var väl okej för genren, skådisarna var okej för genren men däremot så är morden kassa som fan och mördaren har ingen mask, utan han är bara nån snubbe. Blir aldrig speciellt investerad.
Robkiller
2020-05-10
Rätt seg slasher som aldrig tar sig, men inte helt värdelös.

2015-06-08
problemet är inte den långsamma uppbyggnaden, tycker den är bra. Problemet är att morden är sjukt fantasilösa och dåligt gjorda. Man ser tex att mördaren hugger kniven i gräset bredvid offret, eller att kniven på ett annat offer stannar med spetsen innan bröstkorgen så hela bladet är kvar i luften. sen gillar jag inte synliga crewmembers som reflekteras av en glasdörr väldigt synligt. Mördaren är även tråkig och ser uttråkad ut. Hittar man inte skådis med ett evil face då sätter man på en mask på honom. denna hade fått en 5a om morden va badass, mördaren baddas och om filmcrew inte reflekterats. nu får den en svag 3a. finns ändå nått jag gillar
ItalyErik
2014-08-11
Filmen lider av brist på tempo. Annars är high-school-miljöerna och den stumme mördaren helt rätt!
filmfreak1
2014-06-30
Har ett par likeable karaktärer. Men filmen hade lika gärna kunnat skippat skräcken helt.
Adeoo
2014-06-30
Denna gillade jag inte, tycker att den var långtråkig. En väldigt svag 2:a! 3/10
Kimchi
2013-03-11
Nja...lite för slö, för händelsefattig, inga smaskiga scener. Den ökar tempot lite sista 20 och blir bättre men annars är den knappt godkänd
ziferN
2012-12-28
Småcharmig och underhållande 80-talare som har en liten skön 80-tals stämning och små kul story men det hanterades tyvärr inte så väl. Som nedan säger så finns den härliga 80-tals high school-atmosfären men i mitt tycke så var den sista halvtimman lite tråkig, då mördaren var ganska tråkig att följa, men första halvan av filmen tyckte jag faktiskt fungerade då filmen har även en liten charmig känsla omkring sig. Svag trea.
2012-12-21
Det är en gåta varför denne Jimmy Huston valde att göra den här sk slashern menlös och blodfattig. Budgeten fanns ju, det syns, och perfekta miljöer skön atmosfär och bra soundtrack. Den blir av någon anledning tack och lov inte tråkig, och sista halvtimman är helt okej. Men med fart och mer slashande kunde denna blivit riktigt bra i sin genre. Ideér måste ju funnits, den är ju ändå gjord under slasherns gyllene år 1981.
CinemaniaC
2012-02-17
En nästintill blodfattig slasher innehållande en mördare som likt Jason har en oantastlig förmåga att kunna dyka upp precis överallt där hans eventuella offer behagar gömma sig. Ingen trist film trots att det tar närmare en timma innan mördaren går igång ordentligt, tack vare en del high school-knaserier jag fann smått underhållande. Gillade även musiken som är tydligt inspirerad av Carpenters för Halloween.