3.2

Last Order: Final Fantasy VII

Efter Sephiroths förstörelse av Nibelheim är Cloud & Zack på flykt från Shinra Inc. På vägen tillbaka till Midgar minns de det fruktansvärda som hände i Nibelheim, samtidigt som de slåss mot Shinra för sin egen överlevnad.

Originaltitel Last Order: Final Fantasy VII
Alternativ titel Final Fantasy VII: Last Order
Regissör Morio Asaka
Manus Kazuhiko Inukai
Genre Action, Äventyr, Animerad, Kortfilm, Mysterium, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Kenichi Suzumura (röst), Takahiro Sakurai (röst), Toshiyuki Morikawa (röst), Ayumi Ito (röst), Junichi Suwabe (röst), Keiji Fujiwara (röst), Taiten Kusunoki (röst)

schramm
2011-07-22
Kul att se om miljöer igen, även om det hela ärligt var rätt kasst. Finns inte riktigt någon mening med filmens existens, om inte Square hade en riktig anime-serie planerad. Jaja, en 2:a för att jag gillar Final Fantasy. Vill man att ens favoritkaraktärer från FFspelen ska slåss så kan man lika gärna spela Dissidia i 20 minuter för bättre underhållning...
Robkiller
2010-04-06
Som en mellansekvens för att binda ihop slutet på FF7 spelet med filmen Advent Children är den bra. Den är dock lite rörig... särskilt om man inte riktigt hänger med på vad som är nutid och vad som är tillbakablickar... fick se den 2 ggr :( ... Man bör också ha bra koll på vad som har hänt före den här (spelen Crisis Core och FF7) för att kunna uppskatta den riktigt.
No.1
2009-12-30
Ja ni....filmen var bra, det kändes som Final Fantasy VII, och jag gillade Zack's (min favorit karaktär :D) japanska röst-skådespelare, men vissa scener kunde dom allt ha arbetat mer med. En solid 4:a och inte "bara för att det är Final Fantasy VII".
Mareld
2009-11-06
charlie08 har nog sett långfilmen förresten.
Mareld
2009-11-06
Över lag finns för få filmer med gnälliga, schizofrena och melankoliska killar som spendera en timme framför spegeln och minst en burk med hårvax för att få frisyren på plats.
NeverEnough
2009-07-28
Spela spelet istället.
charlie08
2009-05-27
Spelet= filmen spendera=spenderar...
charlie08
2009-05-27
Vi måste klämma in så många karaktärer från spelet som möjligt så alla fansen blir nöjda! Vi måste ha tretusen fightscener så alla kan visa sina speciella moves! Cloud fungerar säkert bra i spelen (Som jag inte spelat) men i filmen är han bara en gnällig schizofren och melankolisk kille som spendera en timme framför spegeln och minst en burk med hårvax för att få frisyren på plats. Karaktärsuppbyggnaden är patetisk och spelet fungerar bara för final fantasy nördar... Jisses va denna va kass. Dock har de väldigt snygga frisyrer.
Zuzz
2009-03-11
Jag gillade den, visst att allt inte följde den ursprunglia storyn, men det störde inte ett dugg. Den var snyggt gjord och kul att titta på. Visst får den nostalgipoäng, men jag gillade den på riktigt faktiskt. En 4a typ.
federico033
2009-03-08
en stark trea, mest för nostalgins skull