1.8

Final Round

Efter att en rekryterare ser Tyler Verdiccio slåss i en bar kidnappar de honom för att föra honom till en arena gömt inuti ett stort övergivet industrikomplex. Där jagas han och andra i en vild katt och råtta lek, en lek på liv och död, allt medan det tv-övervakas och pengar satsas.

Originaltitel Final Round
Alternativ titel Human Target
Regissör George Erschbamer
Manus Arne Olsen
Genre 90-tal, Äventyr
Skådespelare Lorenzo Lamas, Kathleen Kinmont, Clark Johnson, Stephen Mendel, Arne Olsen, Ian Jacklin, Réal Andrews, Ekkehard Anders, Christopher Mackin, Charles Seixas, Suzanne Serano, John Walsh, Mike Mitchell (I), Isabelle Mejias, Anthony De Longis

StureStenhög
2014-04-10
Oj vilken skamlös rip-off av The Running Man det här var, men det gör egentligen ingenting så länge det är kul. Det här är trots allt en idé som det går att göra en hel del kul med, och det tycker jag att man lyckas helt okej med att göra. Man levererar trots allt rolig dialog och en skön och härligt sliskig skurk i form av Anthony De Longis (som för övrigt är lite av en Matthew McConaughey-look-a-like). Dialogen och skurken är trots allt en b-rulles två viktigaste stöttepelare. Filmen bjuder också på de där typiska lagerlokals-miljöerna som man som b-films-tittare gärna utvecklar en viss hatkärlek till, och Lorren Lamas är ändå en helt okej b-films-hjälte. Jag ska väl dock inte lura nån till att tro att det här är nåt som sticker ut överdrivet mycket, men jag tycker att det är underhållande nog för att det ska räcka till en svag trea
menschenfeind
2013-05-10
Lite ofokuserad med rätt mysig stämning.
Bomkia
2008-05-25
Typisk bajsaction med Lorenzo Lamas. Historien är döenkel, actionen tråkig och känslan b-ig. Undivk. 1+