3.2

Guilty

Baserat på den sanna historien om Jack DiNorscio, en maffiamedlem som försvarade sig själv i vad som blev den längsta maffia-relaterade rättegång i USAs historia.

Originaltitel Find Me Guilty
Regissör Sidney Lumet
Manus Sidney Lumet, TJ Mancini, Robert J McCrea
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Vin Diesel, Vinny DeGennaro, Ron Silver, Frank Pietrangolare, Paul Borghese, Linus Roache, Annabella Sciorra, Peter Dinklage, Alex Rocco, Aleksa Palladino, Richard Portnow

Murvel48
2016-01-09
Överraskande att se Vin Diesel i en sån här roll. Men han gör det bra.
DOKAN
2015-10-05
Välspelat rättegångsrdrama, typiskt för Lumet. Trots allvarligt och tragiskt ämne småkomiskt emellanåt. Alex "The Godfather etc..." Rocco i fin form som gammal mafioso och Diesel bra i huvudrollen.
Angeliana
2015-05-12
Den var stundsvis riktigt bra , men stundbvis riktigt tråkig. När någon frågar mig vad filmen handlar om så kommer jag nog inte komma ihåg annat än "Du vet, den där filmen där Vin Diesel har hår"
2014-11-25
På många sätt ett klassiskt rättegångs/maffia-drama, men för mig blev filmen mer än så. Van Diesel gör en riktigt bra prestation, och filmen vilar mycket på hans axlar. Karaktären är en i grund och botten ganska tragisk figur. Birollsspelet från Peter Dinklage (Station agent) är även det i högsta klass. 3+
stretcko
2014-03-11
Lite långdragen och ensidig. Men hade roliga höjdpunkter och för en gång skull är diesel en riktig stjärna. Inte den där jävla b-muskelberget i to fast and furious filmerna.
Bumsi
2013-09-25
Storyn berättas på ett väldigt ryckigt vis och mängden scener som inte säger någonting alls eller för historien framåt gör att den tappar i betyg. Det enda som egentligen räddar den är Diesel och Dinklage.
Grillo
2013-05-13
Jag gillade verkligen filmen främst eftersom den visade på en naiv typisk "clown" på ett sympatiskt sätt, och reaktionerna från folk omkring. Dessutom verkar den ha varit hyfsat trogen till grundmaterialet. Välgjord, men lite seg och jag kan inte låta bli att irritera mig över när man måste sympatisera med gangstrar.
Bloodcolored
2013-05-10
Vin Diesel kan agera, annars skulle inte den här filmen vara så bra. Det är ju nästan bara han. Underhållande fast allt i princip utspelar sig i rättssalen.
PeterTheW
2013-03-17
Diesel's finest!
ajajmannen
2012-10-12
Diesels bästa prestation! Underhållande!