3.2

Fireflies in the Garden

Michael hade en jobbig barndom då hans far hade välidgt höga krav på honom. Nu är han en framgångsrik författare och har precis skrivit klart en bok om sin uppväxt. När hans mor omkommer i en tragisk olycka upptas familjens gräl igen och nya hemligheter kommer fram.

Originaltitel Fireflies in the Garden
Regissör Dennis Lee
Manus Dennis Lee
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Ryan Reynolds, Willem Dafoe, Julia Roberts, Emily Watson, Shannon Lucio, Carrie-Anne Moss, Cayden Boyd, Hayden Panettiere, Chase Ellison, Brooklynn Proulx, Ioan Gruffudd, George Newbern

2016-11-04
Som helhet är denna film bara seg och tråkig. Dessutom är den ganska hoppig och rörig och det är ju inte särskilt kul. Bland det sämsta Julia Roberts medverkat i.
Tuuna
2015-08-26
Seeeeg...
Christofer
2015-05-29
Det skrapade bara på ytan till något som kunde ha blivit så mycket mer. Känns som ett slöseri med potential.
Lars-O
2014-08-10
Känns som den laddade och laddade och sen mest pös ut på slutet.
AlbinWesley
2014-06-10
Filmer som reciterar Robert Frost tenderar ju att va bra. Denna är tyvärr lite för rörig i mitt tycke, och allt sitter inte riktigt som det ska. Det år synd då flertalet scener är så otroligt bra. Hade kunnat vara en fantastisk fröjd, nu får man hålla till godo med just dessa bra scener i en annan helt ok bra film.
Greystalker
2014-02-09
Stark tvåa.
emzee
2014-02-09
Besviken. Filmen bra ändra fram till slutet då historien slarvas bort. Hade kunnat bli 4:a, men blir nu bara svag 3:a.
zooik
2013-06-17
Filmen hade chansen att kunna leverera något stort och fint men tappar i slutet och känns som den krystat bara ska knyta ihop säcken på sista 5 minuterna. Hade mått bra av 25-40 minuter mer för att kunna ge det extra djupet och kanske kunde framkallat ett crescendo i slutet. När man kör "läsa mellan raderna" till allt så blir det väldigt diffust på flera ställen i filmen. Man får inte lära känna karaktärerna så väl som man borde. Då tror jag den hade varit bättre. Hade gärna givit den en 3a för Defoes insats samt fotot, men faller för hårt sista 10min att det blir en 2a.
Catwalker
2013-01-28
ja, willem dafoe är ju den stora behållningen i den här filmen, som försöker vara ngt den aldrig når upp till. roberts funkar väl också helt ok då jag stör mig på hennes mjäkighet filmen igenom, en mildare variant av ondskans rabaeus/richardson :) Reynolds bör hålla sig till lättviktarkomedier eller spela hunk.
Pos
2013-01-07
En solklar fyra fram till de sista 10 minutrarna. Tröttsamt. I övrigt bra och välspelat. Den lyckas även till stor del undvika överdriven klyschighet vilket kan vara svårt vid denna typen av film.