2.3

Firefox

Ryssarna har konstruerat ett överljudsplan med massor av tekniska finesser, och amerikanerna kallar in Mitchell Gant för att stjäla det.

Originaltitel Firefox
Regissör Clint Eastwood
Manus Craig Thomas, Wendell Wellman, Alex Lasker
Genre Thriller, Science Fiction, Action, 80-tal
Skådespelare Clint Eastwood, Freddie Jones, David Huffman, Warren Clarke, Ronald Lacey, Kenneth Colley, Klaus Löwitsch, Nigel Hawthorne

Robkiller
2019-08-23
Flygaction med risig handling och skitfula effekter. Men är väl inte helt värdelös ändå.
ulpe01
2017-07-27
Har kanske några bättre stunder, men slutet är ju aaaalldeles för segt. Mycket kan man säga om det här, men tråkig är väl det omdöme som är mest passande. Inte ok när det gäller en "actionthriller".
Count_Duckula
2017-01-06
Kul idé i schysst form. För mycket amerikanska.

2015-06-14
En väldigt bra Techno Thriller, baserad på en grym bok. Grym handling & skådespeleri, bra musik också. Effekterna är inte så bra, dock. Synd att inte del 2, "Firefox Down", filmades också.
Harford
2014-11-05
Ganska ospännade och med usla specialeffekter. En av Clints sämsta.
Zeds2003
2014-09-19
Började riktigt tråkigt men hämtade sig ordentligt en bit in i filmen för att sedan tappa allt.. Hade man tagit bort flygdelen kanske den blivit bra. Kul att se Clintan i en annan typ av karaktär (i förhållande på det jag sett so far med honom). Och sen kunde de skippat Vietnam-scenerna helt, sooooo waste till karaltären och tillförde nada!
Raimo_1985
2014-04-17
Svag trea, spännande en timme eller mer, men varför så lång?? Extremt långtråkig mot slutet.
ClintanTheKing
2012-05-06
Nej, inte mycket att hänga i granen. För en gångs skull en medioker rulle från Clint. Måste säga att den var väldigt seg och tråkig och man höll nästan på att somna (alldeles för lång). Troligen den svagaste rullen jag har sett från Clintan.
atroxa
2012-02-04
Egentligen en tvåa, men Clint är ju alltid Clint.
Tannhäuser
2011-12-01
Det är alltid kul med gamla kalla kriget-filmer, men särskilt bra är den ju inte.