2.4

Firewall

Datasäkerhetsexperten Jack Stanfield har uppnått en position där han åtnjuter ett toppjobb och ett av branschens bästa rykten efter att ha utvecklat det mest effektiva och inbrottssäkra säkerhetssystemet, bestående av ett komplext nätverk av brandväggar, lösenord och spårningsmekanismer. Det enda han inte har säkerställt är sin egen sårbarhet.

Originaltitel Firewall
Regissör Richard Loncraine
Manus Joe Forte
Genre 2000-tal, Action, Kriminalare, Drama, Thriller
Skådespelare Harrison Ford, Paul Bettany, Virginia Madsen, Mary Lynn Rajskub, Robert Patrick, Robert Forster, Alan Arkin, Carly Schroeder, Jimmy Bennett, Matthew Currie Holmes, Nikolaj Coster-Waldau, Vince Vieluf

2019-01-27
Värdelös film, nej tack!!!
fridenpaden
2017-09-02
Slöseri på bra skådisar. De bästa fick knappt vara med. Kändes lite utdaterad och varför ska man vara rädd för en skurk som bara dödar sina egna?
precious_death
2016-09-05
Märkligt icke-engagerande. Trots att alla elementen för nåt spännande finns där.
2014-12-18
Harrison Ford är ju en favoritskådis tack vare alla dessa fantastiska roller och filmer han har varit med igenom åren. Detta är dock en film som hela tiden ligger och darrrar på gränsen till godkänt men som till slut hamnar under. Om handlingen kan man väl säga att om man inte har sett denna handling förut så har man inte sett mycket film.
arruba
2014-02-22
Jag gillar Harrison och även om han i många filmer har ett jäkla problem med att få sin familj kidnappad så är han en höjdare på att lösa det, men vem vet? Gör han det i Firewall? Den som vill får kolla. Jag hade inte sett den, igen...
Gigi1943
2014-02-19
Tycker att nu får de faktiskt hitta på nåt annat än att familjemedlemmar är kidnappade - börjar bli tröttsamt. Men filmen var i alla fall spännande. Oj så jag letade innan jag hittade en kommentar om hon som spelade sekreteraren Jane (Rajskub), hon har ju en väldigt speciell mun. Det var i 24! Tack alla som lämnar kommentarer här och där - det är för mig till stor hjälp många gånger.
Mysharry
2013-07-23
Flera kändisar, men inte mycket till engagemang. Några spännande ögonblick i ett inte så trovärdigt manus, det är allt.
92axha10
2012-11-21
Det största problemet är att den är tråkig. Tröttsamt drama och för lite action. Ford är dock bra i sin roll.
Maxter
2012-10-13
En stabil och bra Drama thriller med Harrison Ford
Xenox
2012-07-06
Jag kommer ihåg att jag tyckte den här filmen var ganska spännande. Det får bli en svag fyra.