3.4

First Descent

Fem av historiens bästa snowboard-åkare flyger till Alaska för att kasta sig utför de brantaste backarna med den bästa pudersnön.

Originaltitel First Descent
Regissör Kemp Curly, Kevin Harrison
Manus Kevin Harrison
Genre 2000-tal, Dokumentär

ty_durden
2008-07-25
Riktigt härlig dokumentär... underbart att se och få höra på så ödmjuka superstars. Framförallt uderbart att se hur de står på en bräda! I Love it
Scarecrow
2008-04-12
Snyggt filmat, men så segt det blev med alla amerikanska kommentarer. För mycket snack och för lite åkning enligt min mening.
Bredman
2008-04-06
Terjes åk är magnifikt. Terje är bäst.
winstons.
2007-11-29
någon snowboardfilm var det ju inte, vilket gjorde mig lite besviken. alskaåkningen kunde ju klippts ner till en kvarts film. Men med snyggt foto och terje haakonsen kan det aldrig bli helt fel. bara man är beredd på 90% halvkul dokumentär.
keyzermizo
2007-10-01
otroligt vackert foto
vhanzon
2006-12-07
För amerikansk för min smak.. Och mkt inbördes beundran som sagt.. Men det vackra fotot och Terje Håkonsens prestationer lyfter upp till en svag 3:a..
Krook
2006-09-20
Riktigt skön. Roligt att se att alla i filmen såg upp till varandra. Otroligt vackert foto.
liesen
2006-05-14
schysst film men lite för mycket dokumentär för min smak. dessutom jobbigt med så mycket inbördes beundran.
svenfrSWE
2006-05-14
håller med NRGzer...hatar faktiskt snowboardåkare och måste tyvär erkänna att jag blev lite sugen på att åka snowboard. en helt okey dokumentär som bara saknade det där lilla extra....fottot var otroligt
Syrinx
2006-04-11
Aaaaahhh! Scenen när hängdrivan spricker och löser snön nedanför är... ståpäls. Coola åk, men lite "sluta jiddra, börja trolla"-känsla, eftersom det var lite mycket annat. Och så fattade jag att Burton faktiskt är en person. (Lite långsam är jag, uppenbarligen. :)