2.1

Fjällbackamorden: Havet ger, havet tar

När Erica hittar Fjällbackas fotograf mördad i sin studio kan hon inte låta bli att intressera sig för utredningen.

Originaltitel Fjällbackamorden: Havet ger, havet tar
Regissör Marcus Olsson
Manus Michael Hjorth, Karin Gidfors
Genre Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Harriet Andersson, Katarina Ewerlöf, Örjan Landström, Linus Wahlgren, Eva Fritjofson, Henrik Norlén, Richard Ulfsäter, Sanna Mari Patjas, Jimmy Lindström, Eivin Dahlgren, Mylaine Hedreul, Pamela Cortes Bruna, Claudia Galli, Kristoffer Berglund

Nalleman
2019-06-28
Tyvärr lyfter det aldrig precis som när det gäller de övriga filmerna i serien. Frågan är om det är castingen som är fel?
KyLLo
2019-06-27
Mer av ett relationsdrama. Spänningen är obefintlig. Inte heller fungerar det som relationsdrama med så många dåliga skådisar.

2016-07-04
Småmysig krim i småmysiga omgivningar.
Murvel48
2016-01-27
Samma virriga smörja som vanligt.
Christofer
2014-10-25
Ungefär lika fruktanslöst usel som förra filmen. Pinsamt är ju bara förnamnet.
Rift
2014-10-19
Att den världsberömda Bergman- och Dramatenaktrisen Harriet Andersson ställer upp på sån här skit är bortom vad som går att fatta. Jag trodde att hon var en skådespelerska med stor självaktning och integritet.
nestle
2014-08-14
Tycker ändå att Fjällbacka morden håller en viss klass. Fina miljöer och hyfsat intressant. Svag 3a.

2014-07-06
Återigen naivt skrivet manus och svagt skådespel. Men historien flyter på bättre än i första filmen och helthetsresultatet ser jag som godkänt. 4/10.
Gyllenbock
2014-01-19
Tyvärr, detta var inte bra. Taffligt och inte det minsta spännande. Den enda behållningen var de vackra vyerna med skärgård och båtar.
Hammersfan
2013-12-09
Bland det sämsta jag har sett. Trovärdigheten är lika med noll. Kvarterspoliser och en författare som utreder spaningsmord...