2.2

Tyskungen

Utspelas i den vackra fiskebyn Fjällbacka. Det är en dramatisk och pittoresk miljö på västkusten i Sverige. Där bor framgångsrika deckarförfattarinnan Erica. Hon är mitt uppe i research för sin nya bok när hon en dag hittar sin mammas gamla dagbok och börjar läsa.

Originaltitel Tyskungen
Alternativ titel German ChildThe Hidden ChildFjällbackamorden: Tyskungen
Regissör Per Hanefjord
Manus Maria Karlsson
Genre Kriminalare, Drama, 2010-tal
Skådespelare Lennart Jähkel, Felix Engström, Amanda Ooms, Inga Landgré, Jan Malmsjö, Björn Andersson, Eva Fritjofson, Per Myrberg, Richard Ulfsäter, Fridtjov Såheim, Pamela Cortes Bruna, Claudia Galli, Charlie Gustafsson, Jakob Oftebro, Edvin Endre, Amalia Holm

2017-08-26
Ren smörja som vanligt från Camilla Läckbergs vidriga böcker och det bli ännu sämre med Claudia Galli, som till och med är sämre skådespelerska än Helena Bergström!! Bortkastad tid att läsa och se allt som kommer från Camilla Läckberg!!!
2016-11-24
Väldigt seg och tråkig smörja.
Starlette
2016-09-16
Tyckte mest att sista 20 minuterna var spännande. Det innan var inget märkvärdigt.

2016-06-21
Velkomponert, ingenting å klage på
Murvel48
2016-01-20
Som vanligt med svenska deckare var det alldeles för många trådar i nystanet. Det kändes som om filmen var tre timmar lång.
Christofer
2015-10-11
Såg den här första filmen långt efter alla de andra bara för att jag missat den av nån anledning. En av de bättre i serien, även om det inte säger mycket.
davvelitooo
2015-09-25
Den starkaste av filmerna i serien.
Bullen84a
2015-07-21
Det kunde bli så bra, men tyvärr faller den magplask
nestle
2014-08-12
Svag 3a. Kanske lite långsam men ändå trovärdig och mystisk.
fridenpaden
2014-08-05