3.2

Fjärilskyssar

En kvinna vid namn Miriam lever ett mycket tråkigt liv. Hon jobbar på en bensinstation och en dag kliver Eunice in på stationen. Miriam drabbas av en våldsam och häftig kärlek till Eunice. De börjar en irrfärd genom England med våld och mord som följd.

Originaltitel Butterfly Kiss
Regissör Michael Winterbottom
Manus Frank Cottrell Boyce, Michael Winterbottom
Genre Thriller, Drama, 90-tal
Skådespelare Amanda Plummer, Saskia Reeves, Kathy Jamieson, Des McAleer

NtoNW
2011-12-01
Även när Winterbottom inte lyckas fullt ut så gör han alltid intressanta filmer. Som här. För mig känns filmen för lång trots att den har en spännande historia att berätta. Det är alltför många transportsträckor längs vägen och jag tappar intresset då och då.
resegaranti
2009-05-14
Känns som en väldigt effektsökande film som inte väcker mycket mer tankar än att det är sorgligt med snälla människor som inte har civilkurage nog att säga ifrån. Och det är det många andra filmer som har skildrat mer förtjänstfullt. Pendlar mellan svag trea och stark tvåa, men det blir en stark tvåa på grund av för mycket meningslös transportsträcka i handlingen.
ellaine
2009-03-01
Vilken rubbad tjej! Och vilken bra musik!
BagronkeN
2006-07-21
Äntligen får vi höra The Cranberries i en film. Strålande val av musik. Man ryser ordentligt i slutet.
euchari
2005-10-30
mycket spännande historia och intressanta karaktärer. väldigt bra filmmusik som sagt. :-)
GerrardOlo
2004-03-12
Riktigt bra film. Bra slut. Bra musik.
curse-tin
2004-02-21
Välgjord och stark - men ganska obehaglig.