Fjortonårslandet

En dokumentär av Staffan Hildebrand om den första svenska skateboardgenerationen.

Originaltitel Fjortonårslandet
Alternativ titel Fjortonårslandet - En film om Micke Åström, 14 och hans kompisar i Stockholm
Regissör Staffan Hildebrand
Manus Staffan Hildebrand
Genre Dokumentär, 70-tal

andmoreagain
2020-07-18
Mycket bra ton i denna bortglömda(?) Hildebrandskildring av fina stockholmsungdomar. Även om skateboard och punk inte är det roligaste som hör 70-talet till så är dokumentären rätt fängslande. Kul att höra Camels "Echoes"...passade väldigt bra. Grease-avslutningen är fenomenal!
DrT
2017-09-13
"Regeringen då?” "Det är ju bara nollor som sitter och dreglar, tycker jag".
AlbinWesley
2015-06-07
Tycker den är väldigt märkligt episodisk i sitt berättande, den hade fått bättre flyt om man blandade upp de olika klickarna av subkulturer istället för att avhandla dem en och en. Med det sagt tyckte jag den var väldigt fin, den ger en god inblick i dessa unga människors liv, med den gemensamma nämnaren att man strävar efter att finna sin tillhörighet i sitt identitetssökande - samt att staten skiter i dem.
ch1
2013-07-23
Bättre än "G" och underbart att se en liten Anders Holm och Sebbe Håkansson Detta är så skön nostalgi-tripp att man dör av lycka men det bästa med allt är att personerna spelar sig själva och är samma personer idag bara lite äldre och gråhårigare
Joyfulsounds
2013-04-11
Detta är alldeles fenomenalt störtskönt lysande!! Fullkomligt underbart ju. Fantastiskt!
ouimadame
2012-08-08
skön rulle
ouimadame
2012-01-03
vet någon vart man får tag på denna film?