2.7

Flakes

Musikern Neal jobbar på en cornflakes bar till vardags, kunderna på resturangen tillbringar tiden med att diskutera den bästa mängden mjölk i relation till flingorna.

Originaltitel Flakes
Regissör Michael Lehmann
Manus Chris Poche, Karey Kirkpatrick
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Aaron Stanford, Zooey Deschanel, Izabella Miko, Christopher C Brown, Blaine Cade, Ryan Donowho, Robb Conner, Christopher Lloyd

AlbinWesley
2013-05-24
"Everything is a version of something else twenty years ago" löd ett citat ur en film jag såg i går. Det gällde då för den och det gäller nog nu för denna. Åtminstone till en början. Flakes inleds som en färgglad Clerks utspelad typ femton år senare på ett kafé som enbart serverar flingor. Än så länge toppen med andra ord. Sen utvecklas lite story och så vidare och det tuffade på. Trevligt trevligt, trean oundviklig.
MrsRatched
2013-04-07
Svag trea, mest för att den är söt och lite udda. Som story är den dock inget speciellt. Men sevärd!
ulpe01
2013-04-01
Rätt så mysig, och kan inte hjälpa ge en trea, mest för Zooey's skull.
AddeColciago
2012-11-05
Christopher Lloyd saknas i skådislistan ovan.
AddeColciago
2012-11-05
Zooey är en av få ljuspunkter i denna mindre lyckade indiesoppan. Även om upplägget till en början är både fyndigt och underhållande så tappar den tråden ganska fort.
perrrvo
2011-08-16
En trea blir det. Härlig indiefilm, ganska mysig. Funkar, framförallt för Zooey Deschanel :)
PeterTheW
2010-10-19
Riktigt härlig, tycker jag...
elzplz
2009-09-15
"don't touch me, baby, unless you're gonna take it all the way" sagt av en gammal dam. love it!
TimBuckley
2009-07-03
(rek 3a) Till en början faller jag klockrent för den totala indienördigheten & de sockerspeedade dräggen på flingbaren, liksom Zooey's sedvanligt stora uggleögon. Men det blir i längden för mastigt och ihåligt då ett manér inte kan bära en hel film. Detta känns mer som första avsnittet i en serie jag skulle fastnat för, problemet är bara att det inte är ett dubbelavsnitt, utan istället orensat, oklippt & otvättat. Men definitivt småbra ändå ;)
abbenisse
2009-04-24
för att vara en komedi är den sällan rolig... ungefär aldrig.. och de seriösa delarna är mindre medryckande än en fis... sedan är det totalt skratretande "alternativt" hela tiden... ungefär som att köpa en hard rock café tröja på Sjöbo marknad...generic american indie...