2.8

Flamingovägen

Karnivaldansösen Lane Bellamy blir kvar i en liten sydstatshåla, som styrs av den korrupte politikern Titus Semple. Lane blir intresserad av vicesheriffen Fielding Carlisle, men Semple bestämmer sig för att försöka köra ut henne ur staden.

Originaltitel Flamingo Road
Regissör Michael Curtiz
Manus Sally Wilder, Edmund H North, Robert Wilder
Genre Drama, Romantik, 40-tal
Skådespelare Joan Crawford, Zachary Scott, Sydney Greenstreet, Gladys George, David Brian, Virginia Huston, Fred Clark, Gertrude Michael

KimEkberg
2019-10-08
Sydney Greenstreet kör hårt alltså, gillar motiven, mytologin och den dekadenta stämningen. tycker att det är kul att det är lite generellt och diffust.
Mikka
2011-09-16
Ganska intetsägande film. Dessutom är Joan Crawford inte en av mina favoriter.
Tonti
2011-07-26
Övertygande skådespelare i riktigt snygg och ganska engagerande film. Dock kläms det i för mycket mot slutet och en av svinpälsarna framstår som hygglig vilket han alltså inte är. Sydney Greenstreets korrupta sheriff påminner klart om Welles i Touch of evil och han gör rollen riktigt bra. De politiska turerna kunde dock gjorts mer spännande och övertygande. En mycket stark trea blir betyget, Curtiz är en skicklig regissör.
kennert
2008-10-19
Mycket sevärd.
DivineAmore
2008-02-19
Don't fuck with Crawford Fellas!
HerrArne
2007-11-17
Lite gammaldags men bra melodram.
DanielMott
2007-06-30
Skönt melodrama med Crawford i bra form.
djonipony
2004-03-05
tråkig rulle om korruption bakom kulisserna på senators-kamp.