2.9

Long Shot

Journalisten Fred Flarsky har nått botten av sin karriär när han stöter på sin gamla barnvakt som nu är en av USA:s mäktigaste kvinnor.

Originaltitel Long Shot
Regissör Jonathan Levine
Manus Liz Hannah, Dan Sterling
Genre Romantik, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Seth Rogen, Charlize Theron, June Diane Raphael, O'Shea Jackson Jr, Ravi Patel, Bob Odenkirk, Andy Serkis, Randall Park, Tristan D Lalla, Alexander Skarsgård, Aladeen Tawfeek, Nathan Morris, Wanya Morris, Shawn Stockman, Isla Dowling, Lisa Kudrow

amotherscrime
2019-10-22
Kanske årets roligaste film!
2019-08-06
Jag är så svag för både Seth Rogen och Charlize Theron både som skådespelare och hur de agerar utanför filmerna. Så för mig var denna film ett klockrent val för mig. Både Rogen och Theron är väldigt sevärda här och deras kemi överraskar positivt men allra bästa är att man här har vänt på rollerna sett till den klassiska romantiska komedin. Theron spelar här den typiskt manliga rollen och Rogen den typiskt kvinnliga rollen i en rom-com. Detta ger lite extra liv till filmen och genren. 3+
ulpe01
2019-08-02
Fick mig tillräckligt många skratt för att verkligen gilla det här. Förutom att Theron och Rogen överraskar med trovärdig kemi hade jag kul med sidokaraktärerna också. Köper helt och hållet att Theron skulle välja den här Rogen framför den där Skarsgård. Skickligt att få mig att rynka på näsan när han läskigt sörplar ostron.
Qus
2019-07-23
En ganska skön kärlekskomedi med bra skådisar.
ilw
2019-07-22
Typisk manlig loser/incel-fantasi där en kompetent kvinna av oförklarliga skäl paras ihop med en lallande slusk som sabbar hennes liv. Inte. Kul.
Robkiller
2019-07-18
Rätt harmlös komedi med politiskt tema som fungerar oväntat bra
Ghostface
2019-06-02
Skön kemi mellan Rogen och Theron som dock egentligen inte får jättemycket att bita i då det är klassiska klyschor från amerikanska romantiska komedier. Underhållande åktur dock som bara nosar på mycket som hade gått att fördjupa.
mazquara
2019-05-05
bättre än väntat, men inget man egentligen kommer att minnas direkt
Jaganatha
2019-05-05
Rolig och rätt grovkornig romantisk komedi med två habila huvudrollsinnehavare, men behövde man verkligen vara så övertydlig med att man hade sneglat på manuset till Pretty Woman? "It Must Have Been Love" av Roxette tillhör inte direkt mina favoritlåtar. Och varför kan inte Angela Merkel dejta Counting Crows sångare Adam Duritz utan att folk börjar jämra sig? Vad fan lever vi i för värld?
haajen
2019-05-03
En helt ok romcom som inte är helt utan substans. Theron och Rogen har bra kemi och det hela går ner utan något större motstånd.