2.9

Long Shot

Journalisten Fred Flarsky har nått botten av sin karriär när han stöter på sin gamla barnvakt som nu är en av USA:s mäktigaste kvinnor.

Originaltitel Long Shot
Regissör Jonathan Levine
Manus Liz Hannah, Dan Sterling
Genre Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Seth Rogen, Charlize Theron, June Diane Raphael, O'Shea Jackson Jr, Ravi Patel, Bob Odenkirk, Andy Serkis, Randall Park, Tristan D Lalla, Alexander Skarsgård, Aladeen Tawfeek, Nathan Morris, Wanya Morris, Shawn Stockman, Isla Dowling, Lisa Kudrow

Christofer
2020-09-30
2020-09-24: Stundtals ganska fånigt, men ändå med glimten i ögat hela tiden och det klev aldrig över tramsgränsen helt. Några rejält roliga scener vägde upp det sämre och på det hela taget klart godkänt. Dessutom väldigt kul att se Skarsgård spela som en ung Jim Carrey mot slutet, oväntat.
2020-09-30
Bitvis riktigt kul och har ett par bra poänger, jag gillar verkligen dom sexistiska morgonvärdarna t.ex. Men den har också ett par dåliga poänger som känns rätt unkna och osmakliga i dagens politiska läge, som det att halva landet är republikaner gör det okej och att dom också är vettiga. Det hade kanske funkat innan Trump-eran, men inte idag. Men en ganska stark tvåa, jag gillar Therons agens och deras relation är rätt charmig. Och bjuder på en del riktigt roliga stunder.
Pos
2020-09-06
En helt okej och stundtals riktigt rolig film med Seth Rogen. Fan vad sjukt.
finkan
2020-09-06
Gillade denna filmen
emmacecilia
2020-07-23
Bra romcom! Positivt överraskad. Skrattade högt flera gånger, väldigt trevligt. Och jag älskar när folk verkar falla för vad andra säger och gör snarare än hur de ser ut.
Spook
2020-04-25
tyckte det vart andy serkis!!
dafreakish
2020-04-25
Oväntat bra med en stabil Rogen och briljant Theron. Många skratt i denna bitvis urdumma film som blir slemmig mot slutet men ändå behåller värdigheten. Charmigt.
amotherscrime
2019-10-22
Kanske årets roligaste film!
2019-08-06
Jag är så svag för både Seth Rogen och Charlize Theron både som skådespelare och hur de agerar utanför filmerna. Så för mig var denna film ett klockrent val för mig. Både Rogen och Theron är väldigt sevärda här och deras kemi överraskar positivt men allra bästa är att man här har vänt på rollerna sett till den klassiska romantiska komedin. Theron spelar här den typiskt manliga rollen och Rogen den typiskt kvinnliga rollen i en rom-com. Detta ger lite extra liv till filmen och genren. 3+
ulpe01
2019-08-02
Fick mig tillräckligt många skratt för att verkligen gilla det här. Förutom att Theron och Rogen överraskar med trovärdig kemi hade jag kul med sidokaraktärerna också. Köper helt och hållet att Theron skulle välja den här Rogen framför den där Skarsgård. Skickligt att få mig att rynka på näsan när han läskigt sörplar ostron.