3.2

Flash of Genius

Robert Kearns tar sig an Detroits biltillverkare som han hävdar stal hans idé om intervallgående vindrutetorkare.

Originaltitel Flash of Genius
Regissör Marc Abraham
Manus Philip Railsback
Genre Biografi, Drama, 2000-tal
Skådespelare Greg Kinnear, Lauren Graham, Alan Alda, Dermot Mulroney, Jake Abel, Andrew Gillies, London Angelis, Tim Kelleher, Aaron Abrams, Tatiana Maslany, Dylan Authors, Grant Boyle, Ashton Doudelet, Josette Halpert, Victoria Learn, Isaac Lupien

KyLLo
2014-03-24
En tvist om vindrutetorkare. Precis så ointressant som jag kunde tro. Bryr mig inte ett smack om ifall den är verklighetsbaserad eller inte. Bara den korta filmbeskrivningen säger mig mer än jag känner att jag vill eller behöver veta. Även om man verkligen är intresserad av händelsen så förstår jag inte varför man skulle se en sån här dramatisering. Vore bättre att läsa på om den verkliga historien istället.
Totenkopf
2010-10-10
Inte särskilt spännande för det är ju inte svårt att ana hur det hela slutar. Men ser man den ur dokumentär-perspektiv så är den inte alls dum.
egoman
2010-05-19
Vilken osympatisk djävla skitstövel. Jag hejade hellre på Ford än på honom. Frugan borde tagit barnen och stuckit 10 minuter in i filmen.
Frellefanten
2010-04-11
Sawa, är man inte rätt korkad om man säger att en film som är baserad på en verklig händelse är förutsägbar? Stating the obvious =)
Limp
2010-03-01
Hela grejen med filmen är att den är baserad på en verklig berättelse. Mitt emellan en trea och fyra. Är snäll och ger en 4:a.
sawa
2010-02-16
Bra film, slutet var ett av två ganska förutsägbara alternativ, fast det var ganska öppet ända till slutet vilket av dem det skulle bli. Bra skådespel av Greg Kinnear!
and.lindgren
2009-10-08
Direkt efter filmen kände jag för att sätta en fyra. Men efter att ha smält filmen över natten så kändes handlingen lite för platt. Men vilken skådespelarinsatts av Greg Kinnear, helt fantastisk. en väldigt bra sevärd film
knudwig
2009-10-07
Egentligen en riktigt bra film, men lite hafsigt hopsatt.
lowendahl
2009-09-27
En mycket stark trea, tyvärr har de förskönat (Hollywoodfierat) historien vilket jag tycker är onödigt.
_lucifer_
2009-08-20
Riktigt gripande och spännande sann historia om en uppfinnare som slåss mot dom oövervinnerliga biljättarna i Detroit.