3.2

Flash Point

Wilson är polis och jobbar under täckmantel hos de tre taiwanesiska bröderna Tony, Archer och Tiger som försöker ta över den undre världen i Hong Kong. När Wilson och hans partener, Yun, försöker sätta dit bröderna avslöjas Wilsons täckmantel och både hans och hans flickväns liv sätts på spel.

Originaltitel Dao huo xian
Alternativ titel City Without Mercy, City with No Mercy, Fuse, Po jun, The Signal
Regissör Wilson Yip
Manus Szeto Kam-yuen, Tang Lik-kei
Genre 2000-tal, Action
Skådespelare Donnie Yen, Louis Koo, Collin Chou, Fan Bingbing, Xing Yu, Ray Lui

2018-04-03
Viss koreografi är otroligt snygg och det är på många sätt en bra resa vi bjuds på, men den känns kantig och styltig emellanåt så helheten räcker inte upp till en trea. Men det tar verkligen emot att sätta lägre än trea på en film med actionsekvenser jag uppskattar så mycket som här.
Zebulonm
2015-06-02
Donnie levererar...
BrutusBeefcake
2014-04-30
Riktigt snygg och välgjord action, Donnie Yen visar upp en fin repertoar full av fina submissions, bland annat en galen Gogoplata. Sedan kör han ju suplex som t.om. skulle få Kurt Angle avundsjuk! Väldigt nära en fyra, men kommer inte riktigt dit då det i slutändan är lite för mycket skjutvapen och för lite nävar för min smak.
Almgren
2013-04-05
Det var ju storyn som var bra! :) Okej, fighterna var ganska bra också, men knappast i klass med Donnie Yens andra filmer.
GinNTonic
2013-03-09
Fantastiska fighter, men tyvärr var de alldeles för få. Storyn kunde de gott ha skippat helt för den var riktigt trist.
film_Alex
2011-08-21
Filmen förtjänar egentligen inte en trea med tanke på den tunna handlingen, men det får den ändå tack vare de fantastiska artisterna som visar upp grymt välgjord actionkoreografi.
Vitus
2011-07-10
läskigt hur alla donnie yens bästa filmer har kommit ut efter 2005. han blir bara bättre och bättre! det här är en RIKTIG actionrulle.
Tenchi
2010-07-09
Snyggt koreograferad HK action. Storyn var tunn och rätt rörig, det kan dock bero på översättaren. Snygg fighting och kul med lite BJJ.

2010-01-31
Tunn story, men vem bryr sig när man bjuds på fullspäckad action med skitsnygga fightingscener? :)
fisk0
2009-05-04
snyggt foto, snygg action, rätt bra klippt (fast visst kändes det lite för mycket Two Smoking Barrels och liknande brittisk gangsterfilm över den, speciellt den inledande halvtimmen). Vad filmen handlade om var svårare att ta till sig, mängder av personer som såg likadana ut och som sprang runt och gjorde saker, var svårt att hålla isär vilka som var skurkar och vilka som var poliser ibland, och jag vet inte om det var textöversättaren som gjort ett dåligt jobb eller om det var manusförfattarens fel, men stundtals var dialogen rätt löjlig. Den sista halvtimmen bjöd i alla fall på stenhård välkoreograferad action, som jag nog måste säga lyfter betyget till en svag 4:a.