2.8

Flashbacks of a Fool

Joe Scott är en självupptagen Hollywood-skådis vars livsstil med kändisskap och droger har satt sina spår. Han lever ett meningslöst och ensamt liv i sin stora villa i Malibu allt medan publiken vänder honom ryggen. Det är först när han konfronteras med en tragedi som han vaknar upp och tvingas möta sitt förflutna.

Originaltitel Flashbacks of a Fool
Regissör Baillie Walsh
Manus Baillie Walsh
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Daniel Craig, Eve, Helen McCrory, Claire Forlani, Harry Eden, Jodhi May, Felicity Jones, Miriam Karlin, Olivia Williams, Mark Strong, Keeley Hawes

TimBuckley
2015-10-18
(rek 3a) Daniel Craig spelar en själsligt trasig filmstjärna och utgör ramen till denna uppväxtshistoria, som är förvånande bra rakt igenom hela filmen. Bra musikval också. Avrundar uppåt. 4a.
Ghostface
2011-11-29
Bra skådespeleri i kombination med en bra plåtad film når nästan hela vägen. Det går upp och ner i manuset och det hade mått bra av tillstramning. Filmen är dock godkänd.
johsig
2011-08-25
Näe, vet ni vad. Den här filmen får faktiskt en 4:a tillslut. Jag köper att den kan upplevas tråkig till en början, men hållut till de sista scenerna, det är värt väntan. En kort film i bemärkelsen av själva händelseförloppet, men med ett djup som verkligen kändes i slutet.
Intro
2010-11-02
tråkig och seg,,..,,
myslampa
2009-09-12
Ointressant och förfärligt dåligt manus. Berörde inte heller och det var mer intressant att sova än att titta klart. En 2a för bra filmning
Shota
2009-08-08
Den var rätt trist, men snyggt, filmad. Berörde ordentligt, därav 3 istället för 2.
WinDrop
2008-11-03
Så tråkig och seg att jag bara var tvunge att stänga av den efter 1 timma.
psyche_delic
2008-10-12
Kunde ha varit ganska tråkig, men är gjord på ett snyggt sätt som gör den intressant. .
Mola
2008-10-01
Folk har helt enkelt olika smak. SKitbra!
skugge
2008-09-28
Jag orkade inte ens se klart den.