Flawless

Säkerhetsvakten Walt Koontz är en riktig machoman. Den enda som inte gillar honom är Rusty, en glamorös musikalisk dragqueen, som anser att Walt lider homofobi. Men när Walt råkar ut för en stroke och blir rekommenderad sånglektioner som rehabilitering tvingas han söka upp Rusty. En ömsesidig hatkärlek börjar spira mellan dem.

Originaltitel Flawless
Regissör Joel Schumacher
Manus Joel Schumacher
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Robert De Niro, Philip Seymour Hoffman, Barry Miller, Chris Bauer, Skipp Sudduth, Rory Cochrane, Wanda De Jesus, Mark Margolis, Daphne Rubin-Vega

HerrNenne
2019-11-11
Huvudkaraktärerna är välspelade, och det som gör filmen sebar. Storyn och allting runt omkring är oftast ganska dåligt. Hysteriskt, osympatiskt.
2016-11-19
Philip Seymour Hoffman och Robert De Niro gör ju väldigt bra ifrån sig men själva filmen är riktigt jävla usel.
precineadd
2014-08-10
egentligen en trea men jag ger sympatifyra på grund av den underhållande ojämnheten och schumachers ovanliga stajl
jonbo
2014-05-11
Efter omtitt växer den, fortfarande tycker jag det tas i lite för mycket från ffa Hoffman, men det är välspelat, kanske bara att lite klichéspelat.
AddeColciago
2012-06-18
Varken komisk eller gripande, snarare enerverande.

2012-05-16
Ett lustigt kuriosum som dock är knäppt nog att förtjäna en titt.
Solidus
2012-05-16
En trevlig liten historia som på ett snyggt sätt kombinerar drama, tragedi, action och komedi utan att det blir för mycket av den ena eller det andra. Regissören Joel Schumacher har både toppar och floppar på sin meritlista och "Flawless" glider in på det förstnämnda. Bra film, mycket tack vare Philip Seymour Hoffman.
Engravadlax
2012-05-16
Inte flawless, men Hoffman och De Niro är bra.

2011-09-20
Hoffman briljerar (som vanligt höll jag på att skriva) detta är underhållning på hög nivå.
P-H
2011-07-27
Stereotypisk och lite fånig, men samtidigt charmig.