2.8

Flawless

1960: Laura Quinn är en begåvad och driftig direktör vid London Diamond Corporation. Hon känner sig frustrerad av att efter år av hårt arbete se sig förbigången i karriären av manliga kolleger, trots hennes större erfarenhet. Hobbs är firmans nattstädare och praktiskt taget osynlig för cheferna som arbetar där, men han har genom åren skaffat sig en häpnadsväckande mängd kunskap om hur företaget fungerar. Hobbs övertygar Laura att hjälpa honom att verkställa en genial plan att stjäla en rejäl summa i diamanter. Men Hobbs planer går ännu längre än vad han avslöjar - en stöt av svindlande proportioner, som London tidigare aldrig varit med om.

Originaltitel Flawless
Regissör Michael Radford
Manus Edward Anderson
Genre 2000-tal, Kriminalare, Drama
Skådespelare Demi Moore, Michael Caine, Joss Ackland, Lambert Wilson, Simon Day, Constantine Gregory, Nathaniel Parker, Peter Rnic

2018-03-04
Trevlig liten dramathriller med en solid Caine och en godkänd Demi Moore. Tidsandan hjälper till en hel del då storyn haltar mer än en gång. Men jag var ändå nöjd när den var slut.
Albion
2016-07-10
En smått trivsam film som dock aldrig lyfter. En typisk medelmåttig historia kan man väl säga. Demi Moore och Caine gör att filmen landar på rätt köl i alla fall. Betyget blir en 3;a
MrsRatched
2013-07-14
Caine gör med lättsamhet en godkänd roll i denna lite trista diamantstöldfilm. Men den som gjorde Demi Moores sminkning som åldrad kvinna borde inte ens få lov att sminka sig själv.
JanneN
2013-04-01
TV4 annonserade filmen "Flawless" (1999) med Robert de Niro, men visade "Flawless" (2007). Att TV4 inte har ordning på sina rullar var kanske ett lyft för TV-publiken - om man bortser från reklamen. En härlig gammal gubbe, som visste vad han ville, spelad av Michael Caine är sevärt.
Qhunden
2011-10-07
En väldigt medioker heistrulle som egentligen aldrig blir spännande. Vissa moment larvigt otrovärdiga, den är inte tillräckligt smart och rätt förutsägbar (ser väl för mycket filmer i genren antar jag), men kort sagt en mellan- om inte lättmjölksversion av Oceans Eleven. Väldigt tama skådespelarinsatser överlag även om Michael Caine inte behöver göra annat än spela chillad batmanbutler för att få godkänt. Upplösningen är som väntat fånig och rentav pretentiös. Förövrigt stort minus för Demi Moores urusla tantsminkning.
ShittyChicken
2010-05-24
En väldigt stark trea som egentligen kunde ha varit en fyra. Men någonting gör att det inte känns rätt. Spännande och intressant.
sawa
2009-11-24
Bra!
saraseptember
2009-07-19
fy helvete vad meningslöst!

2009-07-16
njaaaaaanej.