2.5

Flesh and Bone

Arlis Sweeny lever ett enkelt och okomplicerat liv i västra Texas där han arbetar som resande försäljare. Kay Davies är på flykt från ett trasigt äktenskap. Hon vet inte vart hon är på väg, men vad som helst är bättre än det hon lämnar bakom sig. Arlis och Kay träffas och börjar efter ett tag planera en gemensam framtid, men så dyker Roy, Arlis far, upp och väcker minnen till liv, vilket får ödesdigra konsekvenser.

Originaltitel Flesh and Bone
Regissör Steven Kloves
Manus Steven Kloves
Genre Drama, Mysterium, Romantik, 90-tal
Skådespelare Meg Ryan, Gwyneth Paltrow, Dennis Quaid, James Caan, Scott Wilson, Barbara Alyn Woods, John Hawkes
Filmnummer 12099

2020-01-05
En stillsam halvwestern som jag aldrig tidigare hört talas om. Storyn vacklar emellanåt, men det är dugliga skådisar och den blir faktiskt aldrig tråkig.
MrMario
2009-07-20
Ok film
Ogräset
2007-12-29
Den sista halvtimmen var enbart knäpp och förvirrande. De borde verkligen ha gjort den annorlunda. Men filmen i sig var duglig.
Mikrooben
2007-11-18
Oengagerad historia, med studvis kracklande skådespelarprestationer, endast sympatin för historen gör att filmen inte får ett sämmre betyg
baba_jaga
2007-10-17
Stillsam och bra.
IsabellaL
2007-10-13
Ryan, Quaid och Paltrow gör alla utmärkta rollprestationer. Filmen i sig är annars ganska halvdan.
Bomkia
2006-05-25
Tycker Quaid är riktigt bra i huvudrollen, och Caan gör ett härligt inhopp som halvgalen farsa. 3-