2.8

Fletch är tillbaka

Fletch arbetar som journalist på en Los Angeles-tidning men beter sig mer som en detektiv. När en skum släkting testamenterar en egendom i Louisiana till honom blir Fletch misstänksam.

Originaltitel Fletch Lives
Regissör Michael Ritchie
Manus Leon Capetanos, Gregory McDonald
Genre Komedi, Kriminalare, Mysterium, 80-tal
Skådespelare Chevy Chase, Hal Holbrook, Julianne Phillips, R Lee Ermey, Richard Libertini, Randall 'Tex' Cobb, Cleavon Little, George Wyner, Patricia Kalember, Geoffrey Lewis, Richard Belzer, Noelle Beck, Dennis Burkley

yrkeschaufföre
2017-05-06
Ettan är väl en spännande film med roliga inslag? Detta är ju bara trams, men jag gillar det och fyran får vara kvar.
norenorama
2016-07-30
Stark trea kanske ökar till fyran, nu blir det att se första filmen, fattade inte att detta var andra!
deswhip
2016-07-24
Jag har för mig att den är lika eller nästan lika bra som ettan...
2014-11-02
Chevy Chase i högform. Vad mer kan man säga än att man önskar att Chevy Chase hade behållit sin karriär lite längre innan han blev usel. Här var han dock på topp. 3+
ziferN
2014-04-18
Allmänt skön, underhållande och klart kul 80-tals film om man som jag, älskar Chevy Chase, som dessutom är en personlig favorit för mig. Eftersom filmen har faktiskt flera stunder då det är riktigt kul, särskilt när Chase får uppenbarligen improvisera och visa upp sin komiska talang. Det finns inte särskilt alls mycket att klaga på här inte, med tanke med att filmens uppgift är att underhålla och det klarade den väl.
2014-03-09
90-talet var inte nådigt mot Chevy Chase, men här fick han fortf fritt spelrum att briljera. Inte lika vass som första Fletch, men likväl proppfull av roliga ögonblick och situationer där Chase humor passar perfekt. Fans av 80-talskomedier bör inte missa den här pärlan.
Dele
2013-09-15
Glatt berättad, men högst ooriginell standardkomedi som trots att Chase kämpar emot till slut mest blir tröttsam i sin tomhet.
SnakeEye
2012-12-13
Chevy Chase i sina glansdagar. Han får vara rolig och rapp i käften och briljera framför kameran. Egentligen en ganska tunn handling här också och de andra skådisarna är ju inga högpresterande superkändisar, men det är ju Chevy Chase som äger filmen och det spelar liksom ingen roll vad som händer runtomkring för man är för upptagen med att skratta tills man gör ner sig. Ku Klux Klan-hälsningen eller när Chevy leker pastor gör ju bara att man gråter av skratt.
BROBJO
2012-07-29
Stark trea, svag fyra... Som yrkeschaufföre skriver pastorscenten är obetalbar!

2012-03-01
Gäsp.