2.9

Flickan i husvagnen

Winnie är en ung flicka som tillhör resandefolket. Hon bor tillsammans med sin mamma och sina syskon i en husvagn i utkanten av Dublin. I en blandning av dokumentär och fiktion skildras Winnies och hennes familjs livsvillkor som helt skiljer sig från dem som gäller för människorna omkring dem.

Originaltitel Pavee Lackeen: The Traveller Girl
Alternativ titel Pavee Lackeen. The Traveller Girl, Pavee Lackeen - The Traveller Girl
Regissör Perry Ogden
Manus Perry Ogden, Mark Venner
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Brian Dignam, Paddy Maughan, Rose Maughan, Rosie Maughan, Winnie Maughan

guaruska
2008-05-11
Inte ännu en långsam konstfilm, var den första tanken som dök upp. Den är riktigt fascinerande, men det ÄR en spelfilm. Den ÄR regisserad, men eftertexterna är avslöjande och det gör den så bra.
Jennyshima
2007-08-12
Den är mer en dokumentär en spelfilm.
HerrArne
2007-06-04
Lågmäld och effektiv kritik av ett samhälle som struntar i några av de sämst lottade.
koffe
2006-11-29
Den var ju bra
HandInGlove
2005-11-25
ja, i och med att jag somnade pa bion sa betyder det nog att jag inte tyckte att den var sa bra. JPK, vi sag den pa cineworld. sa dar gick den med.
JPK
2005-11-25
riverpoet: var du pa Irish Film Institute pa premiaren? Eller gick den pa fler biografer?
riverpoet
2005-11-12
Sag den igar pa premiaren (tror jag) i dublin. Jag sager nej. Hade gjort sig bra som dokumentarfilm men som spelfilm blev den ruggit seg.
JPK
2005-11-12
Småkul ibland. Lite väl långsam, ibland.