3.7

Flickan på bron

En flicka lutar sig över ett broräcke i Paris mitt i natten när en röst tillhörande en knivkastare på jakt efter en ny partner dyker upp bakom henne. Tillsammans bildar de ett oslagbart team men så fort de skiljs åt vänder lyckan lika plötsligt som den kom.

Originaltitel La Fille sur le Pont
Alternativ titel Girl on the Bridge
Regissör Patrice Leconte
Manus Serge Frydman
Genre Drama, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Daniel Auteuil, Vanessa Paradis, Demetre Georgalas, Isabelle Petit-Jacques, Frederic Pfluger, Claude Aufaure, Farouk Bermouga, Bertie Cortez

Tolkana
2014-07-13
Den är otroligt fängslande, vacker och spännande. Jag satt på nålar under knivkastningarna. Bra musik också, om än en udda kombination. Filmen visar väldigt tydligt attraktion och kemi. Sen tyckte jag att det var stark att de kunde använda sig utav telepati.
ellaine
2012-03-07
Jag hade hört att den skulle vara så sjukt bra så jag blev först lite besviken och gav den en tvåa, men en trea är den nog värd iaf.
Linusia
2010-09-30
Att knivkastning kan vara så erotiskt...
MaraJade
2010-08-04
En film helt i min smak. Handling är oerhört sensuell och just faktumet att filmen är svartvit tycker jag höjer det estetiska intrycket. Sedan har vi den oerhörda kemin mellan Daniel Auteuil och Vanessa Paradis, se bara knivkastscenerna, de är underbart spännande. Min favoritscen är den i byggnaden när de är ensamma och "Who Will Take My Dreams Away?" med Marianne Faithfull spelas medan Gabor kastar sina knivar mot Adèle. Det enda jag önskar med filmen är att den hade fått pågå minst en halvtimme till.
fckingAttitude
2009-04-25
scenen när han kastar knivar mot henne första gången gav mig rysningar utan dess like! Underbar film!
beatrs_
2009-04-25
såg lite i början och av filmen och slutet men annars sov jag, dåligt av mig :(
HerrNenne
2007-11-06
fin, men lite innehållslös emellanåt.
Taliah
2007-09-18
å va fin den va...
SvanteHansson
2007-04-19
slump funkar ganska dåligt på film
2007-03-19
Satan vilken magnetism!