2.5

Flight of the Phoenix

Ett passagerarplan kraschar mitt i den mongoliska öknen. De överlevande inser att möjligheten till en räddning är praktiskt obefintlig och att de för att överleva och åter kunna komma tillbaka till civilisationen måste de bygga ett nytt plan av de kraschade vrakdelarna. Baserad på filmen med samma namn från 1965.

Originaltitel Flight of the Phoenix
Regissör John Moore (I)
Manus Scott Frank, Edward Burns
Genre Drama, Action, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Dennis Quaid, Hugh Laurie, Giovanni Ribisi, Miranda Otto, Tyrese Gibson, Jacob Vargas, Sticky Fingaz, Tony Curran, Jared Padalecki, Scott Michael Campbell, Kevork Malikyan, Anthony Brandon Wong

jonnybravo84
2014-01-12
Finns ingen som spelar trovärdigt i den här rullen. Får en svag tvåa
Ahrle
2013-10-06
Riktigt seg film vars osannolika handling & en stel Dennis Quaid gör att man tappar intresset efter 10 minuter. Riktig B-film, hoppas originalet är bättre.
ClintanTheKing
2013-06-13
Inte i klass med originalet men ändå en klart sevärd äventyrsrulle. + för fotot!
produr
2013-03-04
Inte dåligt men orginalet är ju så mycket bättre
Almgren
2012-08-28
Alldeles för muppigt och förutsägbart. Nästan varenda en beter sig idiotiskt hela tiden. Synd med sånt manus på bra skådisar. Framförallt Giovanni Ribisi är sjukt olik sig (kände inte igen honom alls) och gör en kanonroll.
Xenox
2012-08-02
Stark tvåa. Intressant idé, men filmen är inte särskilt välgjord.
Necross
2012-07-17
Helt ok matinéunderhållning. En positiv överraskning. Bra effekter, bra ensemble.
dudson
2012-04-30
Schysst underhållning när man vill ha överlevnads underhållning..enter the Sandman kan man ju åxå säga..
Murvel48
2010-11-17
Så jävla Hollywood. Nära en etta.

2010-05-31
Dette er et godt eksempel på en dårlig film.