2.5

Flimmer

Backbergas forna stolthet, telecombolaget UNICOM, står vid ruinens brant. Den inte helt taktfulle chefen Tord driver på personalen, inte minst den kärlekstörstande kontoristen Kenneth. Tillsammans med kollegan Walter gör Tord ett sista försök att modernisera firman. Samtidigt har ett tillsynes oförklarligt strömavbrott satt igång en dramatisk kedja händelser som kommer förändra allt för ortens invånare - och leda till nya möjligheter både för Kenneth och Tord.

Originaltitel Flimmer
Regissör Patrik Eklund
Manus Patrik Eklund
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Kjell Bergqvist, Allan Svensson, Olle Sarri, Lotti Törnros, Jacob Nordenson, Anki Larsson, Saga Gärde, Jimmy Lindström, Sven Wollter, Sissela Benn, Annika Hallin, Gerhard Hoberstorfer, Svante Grundberg, Daniel Rudstedt, Margareta Pettersson

2020-11-22
Så jävla dålig!!! Kjell Bergqvist Sverige mest överskattade skådespelare...
Starkbröl
2016-09-11
Typisk svensk film, när typisk svensk film försöker sig på absurditeter.
Doddedronten
2016-06-06
Glad jag såg denna skruvade historia till slut. Och plötsligt blev den mastigt aktuell! Fångar och skruvar upp arbetslivets självgoda idiotier.
Spaderfyra
2015-12-25
Det enda jag minns är Olle Sarris mustasch.
Nemralis
2015-01-04
Skruvad och underhållande, i de bästa stunderna ganska likt Jens Jonssons absurda berättelser. Tappar lite mot slutet, men en klart annorlunda och bra film.
jlam
2015-01-02
Snäll 3:a härifrån också. Känns lite som att man velat göra en Wes Anderson på svenska. Håller inte ihop helt och hållet men garvar gör man en del (champagnescenen bl a)
fabbe86
2014-12-29
Snäll trea. Fin yta som jag ler åt men utan något där under som direkt engagerar. Inget märkvärdigt.
jskogh
2014-12-29
Vad fan var det här?
Rift
2014-12-28
Frågan är bara varför? Varför har den spelats in? Varför har den fått finansiering? Varför har så många välrenommerade skådespelare ställt upp? Varför visar SVT den?
MERisen
2013-07-28
Stilistiskt, humoristiskt, genererar ett småleende.