2.7

Flirting with Disaster

Mel Coplin är en hyperneurotisk ung man i New York som en dag får reda på att han blivit adopterad som liten. Han kontaktar adoptionsbyrån för att ta reda på vilka som är hans biologiska föräldrar.

Originaltitel Flirting with Disaster
Regissör David O Russell
Manus David O Russell
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Ben Stiller, Patricia Arquette, Tea Leoni, Mary Tyler Moore, George Segal, Josh Brolin, Richard Jenkins, Alan Alda, Lily Tomlin, Glenn Fitzgerald, Celia Weston, Beth Stern, Cynthia LaMontagne, David Patrick Kelly, John Ford Noonan, Charlet Oberly

Bomkia
2018-02-19
Härligt neurotisk komedi. Bra kemi! 4-
gjoob
2016-07-20
Woody Allensk äktenskapskomedi blandat med amerikansk pinsamhetshumor i en kvick och fartfylld roadmovie som underhåller bra för stunden och som jag förmodligen har glömt inom en snar framtid.
marleey
2015-07-27
Rolig komedi med massor av skruvade karaktärer och relationer som ändå känns som att de kunde vara från verkligheten, vilket gör det extra roligt. Alla urspårade diskussioner och möten är både mysiga och roliga. Bra insatser från skådisarna. Den unga Ben Stiller gör en av sina bättre roller i mitt tycke. Josh Brolin gör ett roligt intåg halvvägs in i filmen. Stark 3:a.
2014-11-16
Det som får en att sitta kvar och vilja se denna från början till slut är skådespelarnas prestationer i denna komedi. Särskilt minnesvärd är Ben Stillers prestation. Det är verkligen fullt av människor med en komisk ådra i denna film och trots att handlingen kanske inte får mig att jubla så finns skådespelarna där och förgyller tillvaron.
AlbinWesley
2014-08-07
Rätt kul! Den rätt unge Stiller är bra. Filmen är bättre än David O. Russells senare, i mitt tycke.
haajen
2014-04-13
Gillade den här skarpt, en finfin modern screwball film, tempot är högt och skådespelarensemblen gör mycket bra ifrån sig.
2013-12-18
Väldigt tråkig och mycket överskattad. 1% är bra, men resten är bortkastad tid. Typiskt klyschig amerikansk komedi med en bebis som kastas runt. Ett bevis på att genren inte förbättrats på över 15 år. 1+
precineadd
2013-07-12
väldigt rolig och mycket underskattad

2013-05-12
En kaotisk roadmovie som arbetar under missuppfattningen att om man slänger tillräckligt många skämt mot väggen, så måste några fastna. Väldigt få gör så.
AddeColciago
2013-02-09
Delar många element med O. Russells senare filmer, men är mer komediinriktad. Kul med Alan Alda i en rätt oväntad och flippad roll.