1.9

Flottare med färg

Ivar Persson och hans två bröder Nils och Lars är medlemmar av ett norrländskt flottarlag. Ivar är en särling som föredrar tjuvjakt i skogen och byflickornas heta läppar framför det dagliga, hårda slitet med timret. Gösta "Snoddas" Nordgren har en liten roll som "sjungande flottare" i filmen.

Originaltitel Flottare med färg
Alternativ titel Flottarkärlek
Regissör Ragnar Frisk
Manus Lennart Palme
Genre Drama, 50-tal
Skådespelare Artur Rolén, Peter Lindgren, Dagmar Ebbesen, John Botvid, Gösta 'Snoddas' Nordgren, Willy Tappert Jr, Erna Groth, Ulla Smidje, Topsy Håkansson, Ragnar Lundkvist

Andravåningen
2018-09-09
Filmen är väl inte alltför irriterande, men det är något väldigt godtyckligt och oproffsigt över det hela som måste bero på att manuset är på ungefär samma nivå som regin. Efter att ha sett den tänkte jag tvåa, men ett dygn senare kan jag inte se någon anledning för någon att titta på den. Skulle möjligen vara att det är en av mycket få filmer med den karaktärsfulla Erna Groth.
2008-10-22
Ganska tråkig historia men fina miljöer.
Mareld
2008-06-25
Got a brother named Ivar, Ivar ain't no good. Nu är kanske snoddas "sjungande flottare" inte den mest välspelade men till hans fördel ska nog nämnas att han med sitt hälsingemål är den ende som ens har lite norrländska i sig.
LolloB
2006-08-23
kom igen... en trea kan den väl i alla fall få.... den där faderalla låten e ju grym! :)
seriost
2006-08-22
Snoddas fick för lite plats. Han är ju toppenmysig!
kus
2006-08-21
Snoddas skulle hållt sig till bandyn.
storhemulen
2006-02-14
Den här skulle jag bara se under vapenhot.
XenoMorph
2004-11-06
Snoddas är enorm i sin roll som "sjungande flottare".
santiago
2004-08-04
Säkert jättebra på sin tid men nu tyckte jag bara det var otroligt töntigt.
Tore
2004-08-03
Känner på mig att hela filmen är gjord för att få med Snoddas.