1.9

Flugan II

Ronnie föder en son, men dör under förlossningen och pojken tas hand om av Bartok Industries. Dr Bartok är intresserad av pojkens annorlunda egenskaper.

Originaltitel The Fly II
Alternativ titel Flugans son, Flugan 2
Regissör Chris Walas
Manus Mick Garris, Jim Wheat, Ken Wheat, Frank Darabont
Genre Skräck, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Eric Stoltz, John Getz, Daphne Zuniga, Lee Richardson, Frank C Turner, Saffron Henderson, Ann Marie Lee, Garry Chalk, Harley Cross

2023-10-20
Mins den som mycket vag, men var inte lika bra som ettan...
vonadel
2020-10-21
Blev sugen på att se tvåan igen efter att ha sett om ettan. Ettan är ju en klassiker som fortfarande håller. Minns att jag inte tyckte denna var lika bra när det begav sig. Och så är det ju fortfarande. Tror faktiskt att mycket beror det på att jag saknar Jeff Goldblum. Mycket han som gjorde ettan. I denna efterföljare skymtar han bara till på en TV-skärm som hastigast. Annars tycker jag nog specialeffekterna håller ungefär samma klass som föregångaren. 5/10
2016-07-23
Ganska bra och underhållande skräckis med bra skådespelare.

2015-06-14
Nej, det här uppskattades inte av mig.
Lotso
2014-10-28
I sin helhet är detta ingen vidare bra uppföljare. Det känns som den följer samma mönster som Return of the Fly gjorde. Vi följer sonen och filmen tar en mer campy riktning. Den är inte lika smart eller intressant som föregående filmen, kemin mellan huvudpersonerna saknas och skådespeleriet är inte så bra heller. Vad som gör filmen är dess effekter samt att filmen är inte allt för tråkig att sitta igenom. Jag var rädd att på 100 minuter att det skulle bli för mycket, men det blev det inte trots att den kunde kortas ner en 10 minuter. Det är inte den sämsta uppföljaren jag sett, och jag kan inte direkt säga jag hatade den. Om intresset är där är den värd en titt, men när jag fann de bästa scenerna med filmen var videoklipp sonen kollade på när Jeff Goldblum blev intervjuad från första filmen, visar det bara att första filmen fortfarande har större intryck än vad denna har.
2014-10-16
Lite bättre än jag förväntade mig, så den fungerade bra som underhållning.
2014-10-12
Ett steg neråt jämfört med första filmen, men ganska okej ändå. Att det är specialeffektskillen från första filmen som har tagit på sig regirollen känns helt logiskt då det är effekterna som håller bäst klass medan regin i övrigt saknar finess. Vissa intressanta idéer finns dock, och hundens medverkan spelar på känslosträngarna på ett effektivt sätt. Men på det stora hela är det här en b-film av standardsort med ett ganska förutsägbart händelseförlopp. Stark tvåa ändå eftersom den är underhållande och aldrig kör ner i diket
LacombeLucien
2014-05-17
Haha, underhållande men inte bra,.
2013-05-18
Pallade inte med nördige Eric Stoltz så jag stängde av pisset.
Djason
2013-01-02
Även om jag inte direkt gillade den första filmen är denna så otroligt mycket sämre.