2.7

Flugparken

Christian är uppväxt i en mellanstor svensk industristad. Han har inga speciella drömmar eller mål med sitt liv. Men efter en ölkväll, när bästa vännen Axel försvinner, förändras han och blir både omtänksam och målinriktad.

Originaltitel Flugparken
Alternativ titel Blowfly Park
Regissör Jens Östberg
Manus Jens Östberg
Genre 2010-tal, Drama, Thriller
Skådespelare Sverrir Gudnason, Peter Andersson, Malin Buska, Leonard Terfelt, Joar Hennix Raukola, Julia Grönberg, Simón Maximilian Karl, Rasmus Winblad, Daniel Hjelm, Ludde Hagberg, Hackim Jakobsson, Zakarias Boudabous, Anna Azcárate, Maria Langhammer

mammene
2019-07-18
En någotsånär stark tvåa, är lite kluven till denna film. Sverrir Gudnason flummar omkring och bara hamnar i saker av någon slags godhet och kanske otur, men också dumhet. Fast det sker dramatiska händelser så ter sig framställningen som väldigt lugn, vilket gör det lite konstigt, men också lite speciellt. Tänkte först att det var en ganska meningslös film, men vid närmare eftertanke så hade den vissa poäng.
LillaBlåaMus
2019-07-14
Den omotiverade spyan sänker tvåan.
Jompalompier
2016-08-25
Riktigt imponerad! Bra manus, regi, skådespeleri och ett snyggt foto. Dessutom ett passande och välspelat soundtrack. Bättre svenska filmen jag sett på länge.
Christofer
2016-02-07
Hade potential att bli något tungt, men det var tyvärr mest förvirrande konstigt. Sverrir är riktigt kompetent, men att han vann en guldbagge för sin roll kan jag inte riktigt greppa.
Bozze80
2015-10-06
Psykologisk och suggestivt drama, smått imponerande.
KyLLo
2015-07-22
Amatörmässig, men jag tycker även att den har något som tilltalar. Jag tycker mycket om scenerna på skolan och scenerna med ungdomarna som tar lagen i egna händer. Det känns vardagligt, tänkvärt och innehåller viss svart humor, lite som i Ruben Östlunds filmer. Jag gillar ovissheten, när man inte riktigt kan förutsäga vad som ska hända. Filmen blir dock för spretig och jag intresserar mig inte för huvudpersonen och hans hälsa.

2015-05-07
För en gångs skull en film gjord i Sverige som just känns väldigt kulturellt svenskt, hur folk faktiskt pratar med varann, tystnaden, machokultur i småorter etc. Gudnason har imponerat med sina senaste projekt men här tycker jag han har lite svårt att "stay in character". Slutet känns också avsnoppat, ungefär som vi har slut på idéer så vi klipper här.
Hypostas
2015-05-04
Hyfsat intressant om norrländsk machokultur.
dileva
2015-05-03
Total ångest. Hade svårt att sova efter jag sett den.
Taandborste
2015-04-23