2.7

Flyboys

Filmen handlar om amerikanska piloter som deltog i första världskriget i det franska flygvapnet innan USA gick med i kriget. De var kända som Lafayette Escadrille.

Originaltitel Flyboys
Regissör Tony Bill
Manus Phil Sears, Blake T Evans, David S Ward
Genre Drama, Action, Romantik, Äventyr, Krig, 2000-tal
Skådespelare James Franco, Martin Henderson, Jean Reno, Jennifer Decker, Abdul Salis, Philip Winchester, Tyler Labine, David Ellison, Lex Shrapnel, Michael Jibson, Christien Anholt, Pip Pickering, Barry McGee, Ruth Bradley, Gunnar Winbergh, Tim Pigott-Smith

2019-04-26
Nä, ingen höjdare..
Gyllenbock
2018-01-08
Gick väl att se på med inte så mycket mera än så. En liten notering är swastikan som skvadronen hade på sitt märke.
LosBerkos
2016-05-22
Visste inte att det fanns holografiska flygplan under första världskriget.
Angeliana
2015-05-21
too fudgin long!
Rele
2014-08-31
En ok film. Underhållande so kärleksfilm men luftstriderna var oftast dåliga. Jag ger en stark tvåa.
Pontus360
2014-08-27
Delvis underhållande med ologiska strider.
Berniey
2014-02-13
Engagerar aldrig och handlingen är av den traditionella sorten, men här fimms mycket att önska. Förvisso snyggt filmad, men det känns mer som en någorlunda standard film med oinspirerat skådespel totalt utan känsla, men den duger att titta på.
Halofreak92swe
2013-08-10
Kunde inte sluta irritera mig över den usla cgin... Helt okej film bortsett från det.
socker22
2012-11-03
Grym rulle! Manliga snubbar!
Kubrick
2012-09-02
Oinspirerande, känns som att manusförfattarna och regissören inte studerat så mycket flyghistoria och WW1. Kunde även varit mycket snyggare och utnyttjat flygscenerna till vackrare foto.