3.6

Dimma i augusti

En romsk pojke placeras på ett mentalsjukhus och upplever det nazistiska eutanasiprogrammet. Han blir medveten om vad som händer och tillsammans med sina vänner försöker han att sabotera programmet.

Originaltitel Nebel im August
Alternativ titel Fog in August, Nebbia in Agosto
Regissör Kai Wessel
Manus Holger Karsten Schmidt, Robert Domes
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Ivo Pietzcker, Sebastian Koch, Thomas Schubert, Fritzi Haberlandt, Henriette Confurius, Branko Samarovski, David Bennent, Karl Markovics, Jule Hermann, Niklas Post

2021-04-01
Jäklar vad det gjorde ont att se den här filmen. Människan är värre än djur, fy fan!!!
2020-12-24
Verkade inte finnas någon hejd på nazisternas ondskefulla idéer. Svårt att se sådant här, men här klarar man av att berätta utan att överdramatisera, för den skull förstår man det oerhörda handlingarna mot oskyldiga människor.Stark trea.
Hanness
2020-07-09
Obehaglig men mycket bra film.
Tatty
2020-07-08
Ganska mörk och rubbad film men det är det som gör denna filmen riktigt bra och spännande! Gillade och rekommenderar den starkt!
OffTheGround
2019-07-31
Lästips: De utvalda av Steve Sem-Sandberg.
2018-06-02
Ett mörkt och tankeväckande krigsdrama om konspiration och kontroversiella behandlingsmetoder. Och inte minst om barnen som i högsta grad blir involverade i det. Tyskarna har inte skurit ned på kvalitet och duktiga skådespelare.