Foolish

Miles 'Foolish' Waise är en snabbt uppkommande stand up komiker på den lokala nattklubbens scen. Medans hans manager vill att han skall börja tänka mer på de stora pengarna , så vill Foolish endast ha kul och underhålla publiken. Han måste också stå ut med hans halvt kriminella bror Quentin 'Fifty Dollha' Waise som planerar att starta en egen nattklubb med Foolish som huvudartist. Ett misslyckat skämt kostar en kollega livet och plötsligt så är Waisebrödernas liv i fara när dom blir inblandade med stans största drogkung El Dorado Ron. Nu kommer det att krävas mer än broderskärlek för att klara av knipan, och att förverkliga ens drömmar.

Originaltitel Foolish
Alternativ titel Tears of a Clown
Regissör Dave Meyers
Manus Master P
Genre 90-tal, Komedi
Skådespelare Master P, Eddie Griffin, Traci Bingham, Frank Sivero, Andrew Dice Clay, Bill Nunn, Amie Petersen, Daphne Duplaix, Jonathan Banks, Sven-Ole Thorsen, Marla Gibbs, Clifton Powell

Anonymus
2008-06-02
En rolig och behaglig komedi med en bra insatts av Eddie Griffin. En film för alla som gillar en rolig men samtidigt seriös komedi med många roliga skratt!