2.5

Fool's Gold

Ett gift par som tillsammans har letat efter bortglömda och förlorade skatter i åtta års tid utan resultat, börjar nu tappa stinget, lusten och varandra. När en ny ledtråd uppenbarar sig återupplivas parets äventyrslust och kanske även deras känsla för romantik.

Originaltitel Fool's Gold
Regissör Andy Tennant
Manus John Claflin, Daniel Zelman, Andy Tennant
Genre Äventyr, Romantik, Action, Thriller, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Kate Hudson, Matthew McConaughey, Donald Sutherland, Alexis Dziena, Ewen Bremner, Ray Winstone, Kevin Hart, Malcolm-Jamal Warner, Brian Hooks, David Roberts, Michael Mulheren, Adam LeFevre, Rohan Nichol, Roger Sciberras

Robkiller
2019-01-12
Lättsam underhållning som rullar på och håller sig halvintressant, men inte mycket mer än så... får duga för stunden.
Rele
2018-07-20
En film med några duktiga skådespelare, men inte mycket mer. Jag ger en svag tvåa.
sodomiten
2018-03-17
Jag trodde inte Donald Sutherland ställde upp på vilken skit som helst.
HerrNenne
2017-11-07
Helt okej matiné men frossar för lite i skattsökandet och för mycket i komplikationerna.
2017-10-24
JanneN
2014-02-06
Den som skrev manus skall ha ett stort tack. Jag skrattade gott i stort sett hela filmen igenom. Till och med Donald Sutherland kunde vara rolig. Så skall en komedi vara. Tack!
peu-depeu
2013-06-06
Hur kan de slösa bort så mycket pengar på en sånhär film?
Mysharry
2013-06-05
Hudson och Sutherland gör filmen sevärd. Hyfsad matiné.
Hogman
2013-06-05
Oj vilket skräp, men fina miljöer iaf. Dialogen och skådespelarinsatserna är så tramsiga i stilen som jänkarna verkar älska, att alla småtjafsar hela tiden.
JOFA
2013-04-02
Första scenen är bäst - sedan blev allt kalle anka.. och det har man ju faktiskt tittat på det också en gång i tiden?