3.2

The Football Factory

Football Factory, baserad på John Kings roman. Beskriver en bortglömd subkultur, nämligen fotbollshuliganismen. Filmen återspeglas ur fyra personers perspektiv på firmalivet.

Originaltitel The Football Factory
Alternativ titel Fotbollsfabriken
Regissör Nick Love
Manus Nick Love
Genre Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Danny Dyer, Frank Harper, Dudley Sutton, Roland Manookian, Tamer Hassan

picklessmulan
2023-10-30
Sevärd film om Huliganism
produr
2017-06-03
Tyckte den var bra när den kom så det blir en trea efter vad jag tyckte då.

2015-12-13
Liker den. +3.
LacombeLucien
2015-07-17
Bättre än Greenstreet-skräpet.
marxwickstrom
2015-04-02
Den här filmen har en mkt intressant vinkel o nuddar lite på en fördjupad bild av människor som lever i tristess o hittar ett sätt att leva ut sina aggressioner på samhället. Men det lite luddiga berättarperspektivet, de hoppiga scenerna medför delvis en hård o skrupelfri estetik men det blir samtidigt luddigt o otydligt, o jag hinner inte smälta några intryck!
CinemaStrange
2015-03-10
Den här var faktiskt bättre än förväntad hade mer djup än jag trott!
2014-12-14
Jag hade förväntat mig en mer våldsam skildring av huliganism men istället får man även en film med viss djup. Den har sina våldsamma inslag, det är inget snack om det, men mest ger filmen karaktärerna utrymme. Sättet att filma och klippa påminner också lite om "Trainspotting". Filmen känns relistisk men filmen kunde gjorts bättre. Helt OK!
Werim
2014-04-28
En besvikelse, absolut en av de sämre huliganfilmerna jag sett. Rekommenderas inte.
hoolabandoola
2012-08-24
Bra film, synd att slutet var så dåligt!
SgtD
2012-03-30