2.7

Footloose

Ren MaCormack är storstadsgrabben som hamnar i en liten konservativ stad i Iowa. Han blir snabbt kär i dottern till stadens präst som också är ledaren för stadens kamp mot den syndfulla rocken. Hur skall Ren få staden att rocka...

Originaltitel Footloose
Regissör Herbert Ross
Manus Dean Pitchford
Genre Drama, Romantik, 80-tal
Skådespelare Kevin Bacon, John Lithgow, Dianne Wiest, Sarah Jessica Parker, John Laughlin, Lori Singer, Chris Penn, Elizabeth Gorcey, Frances Lee McCain, Timothy Scott, Jim Youngs, Douglas Dirkson, Lynne Marta, Arthur Rosenberg, Alan Haufrect, Linda MacEwen

svältaren
2021-06-04
Underbart fånig handling, men flera charmiga rollprestationer. Bacon strålar hela filmen igenom; oklart varför han är så glad.
Ful_fisk
2020-01-25
Genuin feel good-rulle! Tänk vad många trevliga amerikanska ungdomsfilmer 80-talets mitt procerade! Den här har jag faktiskt aldrig sett förut, men det var en högst gemytlig upplevelse! Bra soundtrack som fan.
Commandante
2017-09-14
Fantastiskt töntig åttiotalsfilm. Svårt att avgöra om den är usel eller genialisk, så det får bli ett betyg mitt emellan.
2016-10-11
Skådespelarna gör bra ifrån sig, särskilt Kevin Bacon, och musiken är ganska bra trots att det är 80-tal. Däremot är storyn oerhört fånig och det förstör väldigt mycket. Svag 2:a tack vare storyn.
lavemagnus
2016-07-03
Den vilda fighten.
Raimo_1985
2015-08-18
En svag fyra på denna härliga dans/ungdomsfilm med en ung och snygg Kevin Bacon som dansar som fan! :D Velat se denna skitlänge och den motsvarade mina förväntningar :)
dr_Robert
2015-07-30
@BRYANT PARK, NYC Ostigt dansparty uppväger obegåvad handling och ganska vedervärdig musik. Förmodligen är detta 1980-tal enklare att hantera för den som inte faktiskt genomlevt det. Kidsens entusiasm uppväger alltså mitt behov av skämskudde.
2014-11-09
Väldigt löjligt och väldigt överdrivet men också väldigt charmigt som bara 80-talsfilmer kan vara. Tonåringarnas kamp mot vuxnas oförstående inför "det nya" är igenkännande. Kul med en ung och väldigt söt Sarah Jessica Parker. Härlig musik! "Footloose, Footloose kick of your sunday`s shoes."
papabobadiof
2014-11-03
Kör aldrig traktor utan säkerhetsbälte.
ShenLong
2014-09-11
älskade varje sekund av den