2.1

Förbannelsen

Handlingen i denna film som är baserad på en av H.P. Lovecrafts noveller, utspelar sig på en bondgård. En natt faller en meteorit ner på ägorna och den mystiska gröna sörjan som fanns inuti blandas med jorden. Snart återfinner familjen på bondgården samma sörja i grönsakerna som de odlar. Den dyker till och med upp i boskapen och snart...även i familjemedlemmarna .

Originaltitel The Curse
Alternativ titel The Farm
Regissör David Keith
Manus David Chaskin
Genre Science Fiction, Skräck, 80-tal
Skådespelare Cooper Huckabee, Claude Akins, Wil Wheaton, Malcolm Danare

norenorama
2019-05-11
Önskar att dagens b-filmer åtminstone var kassa på denna nivå med lite charm och känsla vart fall.
2019-04-28
Väldigt 80-tal i allt från effekter till scenografi och soundtrack. Inget som skrämmer upp ens den mest lättskrämde, men helt klart underhållande med några sköna äckeleffekter.
Fläskkäft
2016-02-15
Riktigt sunkig film, mycket amatörmässig på alla plan men som tur va så blev det något av en skrattfest och därför var det värt att se klart den. Det är ju ändå en film från åttiotalet så redan där är jag förlåtande. Historien är mycket dum och utförandet ska vi inte prata om eller vad sägs om komiska höjdpunkter som: Den sure gubben i huset delar ut högljudda örfilar så fort det inte passar och hans usle son går omkring med samma förkorta orangea tröja i hela filmen. Vet inte hur många scener det va vid ett fullspäckat matbord men många va det. Läkaren va ruskigt lik en ung Harrison Ford i vissa vinklar. Den försöker skrämmas men man skrattar högt istället så något värde fanns det ju ändå i denna soppan.
amam
2015-12-15
Svag tvåa. Har ett par okej scener och jag gillar ju 80-talskänslan. Men filmen i sig är inte direkt bra.
Afflicter
2015-02-28
Wil Wheatons syster är tydligen en bättre skådespelare än han själv, åtminstone av hans apatiska insats här att döma. Ingenting känns ett dugg genomtänkt och billigare miniatyreffekter får man leta efter. Att förvänta sig en ok filmatisering av The Color Out of Space var väl nog för mycket, men enda behållningen med The Curse är scenen i slutet man väntat på. Mamman gick verkligen ett horribelt öde till mötes.
robest
2013-10-17
Inte ens en bra b-film och att den sen ska vara inspirerad av Lovecraft är ju löjligt. Smaklös och tråkig.
Kosmoskorven
2013-07-29
Ha ha ha! Klockren!
Robkiller
2013-07-05
Ett utomjordiskt slemmonster kraschar på farmen, det kan ju inte direkt vara bra. Det här var hyfsat uselt... delvis 80-tals charmig, men det går över så snabbt efterföljande scen dyker upp. Fula effekter, seg handling som inte tar sig förrän filmen nästan är slut... och risiga skådespelare gör det här ointressant. Första 5 minuterna och sista 10 är väl ok, resten kan lätt glömmas.
menschenfeind
2013-04-25
Ganska mysig om än lite trött, känns lite som en korsning mellan Evil Dead och Poltergeist.. Rätt schysst musik för det mesta och Wil Wheaton är söt.
Tiffany00
2010-11-03
Ååh vilka barndomsminnen jag fick av denna :) Long time no see