3.1

The Forbidden Photos of a Lady Above Suspicion

En utpressningshistoria där den kvinnliga huvudrollsinnehavaren gör allt för att rena sin makes namn från mordmisstankar. Utpressaren tar tillfället i akt och har sex med den stackars kvinnan. Han tar fotografier och för att inte dessa skall visas för maken så måste hon spela med ytterligare i utpressarens falska och grymma lek.

Originaltitel Le foto proibite di una signora per bene
Regissör Luciano Ercoli
Manus Ernesto Gastaldi, Mahnahén Velasco
Genre Kriminalare, 70-tal
Skådespelare Pier Paolo Capponi, Dagmar Lassander, Nieves Navarro, Simón Andreu, Osvaldo Genazzani, Salvador Huguet

EvilNed
2018-09-16
Jag kovänder. Det är en fantastisk film, men jag behövde vara lite inkörd i genren för att kunna uppskatta den. Vill också påpeka att den affären som jag nämner i min tidigare kommentar inte finns med i filmen. Jag måste sett fel karaktär vid fel plats.
EvilNed
2017-01-15
En rätt trist giallo som handlar om en överklassfru som blir sexuellt utpressad. Tydligen går det fort att förlåta ens bästa vän som haft en affär med ens man.
dudson
2014-06-28
Ingen giallo utan en konspirations thriller. Inga kniv eller rakblads mord så långt ögat kan nå/ mkt trist historia"
ulke666
2012-02-01
Lite annorlunda giallo som är väldigt blod och mordfattig. Trots detta är det en riktigt bra film. Som oftast med denna typ av film är det även grymt snyggt foto och bra musik. Kan inte riktigt bestämma mig för betyg 3 eller 4.
2011-12-31
Tämligen oblodig giallo, men denna var ändå jäkligt bra. Snygga miljöer och mängder av dekadens till en hållbar story. Bra soundtrack av Morricone.
benoit
2010-08-16
Är helt okej men något fattas i mitt tycke
idd
2009-11-21
den italienska överklassen var så fantastiskt dekadent på 70-talet! jag har inte sett så mycket sprit drickas på film sen "leaving las vegas"! platt å idiotisk plot som vanligt, klassisk giallo på alla sätt å vis..
yangbo
2007-09-12
hyfsat bra, men räcker såklart inte till en 4a
Moj
2007-09-01
Riktigt juste thriller som sticker ut en hel del från stadardmallen för en giallo. Snygg, välspelad och ett rafflande om än mordfattigt manus.
Ondskapt
2007-07-15
Snygg giallo med finfint Morricone-soundtrack och en bra story med flera twistar.