2.6

Förbjudet begär

Efter att ha haft inbrott i sitt hus får det utsatta paret hjälp från en av de poliser som var först på plats. Polisen pratar ofta och gärna med frun i huset men maken börjar undra om de kanske får lite väl mycket hjälp av denna polis. Vad vill han egentligen?

Originaltitel Unlawful Entry
Regissör Jonathan Kaplan
Manus George Putnam, Lewis Colick, John Katchmer
Genre Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Kurt Russell, Madeleine Stowe, Ray Liotta, Roger E Mosley, Ken Lerner, Deborah Offner, Carmen Argenziano, Andy Romano, Johnny Ray McGhee, Dino Anello, Sonny Carl Davis, Harry Northup

KyLLo
2017-12-14
Ej att förväxla med Farligt begär (en helt annan film). Såna här förutsägbara må-dåligt-filmer har jag ju sett en del av. Jag tycker ändå att den här är ganska välgjord och välspelad, och jag gillar inledningen. Men det stora problemet är manuset.
dudson
2017-08-10
Skön terror film. Liota äger verkligen hela kalaset. Sen köper jag inte en del osannolika saker som sker i filmen. Men överlag en guld thriller.
2016-10-24
Det är ingen av mina favoritfilmer men jag tycker ändå den är helt okej.
2016-10-16
Min svaghet för djungeln av 90-talsthrillers bekräftas, för Förbjudet begär är riktigt bra. Lagom spännande även om man såklart vet exakt hur det kommer att sluta, men vägen dit är en njutning.

2015-04-25
Bra thriller från tidigt 90-tal som håller än i dag. 6/10
ClintanTheKing
2014-02-16
Denna typ av 90-tals thriller lockar alltid. "Ett par som blir psykologiskt besvärade av en från början främmande man". Liotta är obehaglig i sin roll och rätt val helt klart. Russell och Strowe bjuder på stabila insatser i denna stabila thriller.
Tatty
2014-01-17
Ojoj, vilken spännande film med en störd, skum och vidrig polis!
Andreas_
2013-08-19
När denna film kom 92, så tyckte jag att det var en av 90 talets bästa filmer, men så är inte fallet längre, inte när jag nu sett om den, en så där 21 år senare. Den är inte dålig utan helt okej än idag, men mycket som händer i filmen är så överdrivet och vissa saker rent av riktigt ologiska och drar ner betyget. Det spårar även ut för mycket mot slutet tyvärr. Men Kurt Russell och Madeleine Stowe spelar sina roller riktigt bra, och Ray Liotta är helt fenomenal som psykotisk snut, och han borde ha blivit oscarnominerad för sin rolltolkning här. Men filmen som helhet blir inte mer än Helt okej! och får endast en medel 3:a av mig 2013.
precineadd
2013-06-24
Börjar bra men går under i ett hav av forcerade logikluckor; Stowes karaktär är en idiot.
Rostere
2013-03-05
Väldigt otäck och extremt 90-talskitsch. Jag ger den en svag fyra.