1.8

Force of Execution

En maffiaboss som äger ett kraftfullt underjordiskt imperium längtar efter att bli hederlig, sätter sin tro på sin lönnmördare medan en ambitiös ung spelare planerar sin väg till makten.

Originaltitel Force of Execution
Regissör Keoni Waxman
Manus Richard Beattie, Michael Black
Genre Kriminalare, Drama, Action, 2010-tal
Skådespelare Danny Trejo, Steven Seagal, Ving Rhames, Bren Foster, Jenny Gabrielle, David House, Marlon Lewis, Gillie Da Kid, Big U, Andy Brooks, Jermaine Washington, Cajardo Lindsey, Ivan G'Vera, JD Garfield, Noel Gugliemi, Rio Alexander, Dylan Kenin, Johnnie Hector

Zebulonm
2021-04-28
Ingen av hans bättre.
Xeno
2018-01-30
Fortfarande rätt usel Seagal, men Trejo och Rhames gör det bra precis som Bren Foster.
2016-08-09
En rätt så annorlunda Fiskmås-rulle i den meningen att Tjocka Farbrorn har en relativt undanskymd roll. En korkad hood-G-stänkare med ett lustigt persongalleri med den obehaglige Gillie Da Kid, den rolige Danny Trejo och den välkoreograferade Bren Foster. Dialogen är helt hopplös och soundtracket intensivt. Skorpionscenen är kul. (6-/15)
dudson
2014-04-06
Seagal rulle på löpande band. så inge nytt under solen direkt" skoj han står tillbaka lite och låter duktiga kamsportaren Bren Foster visa upp sej. sen var Danny Trejo underhållande som häxdoktor. snäll 2a.
RichardEk
2014-01-05
Det här är tråkig action rakt igenom, fylld med klichéer och obegriplig machologik. Seagal går runt och mumlar och drämmer till med en kotegaeshi då och då medan Bren Foster är sympatisk men saknar det lilla extra för att bära upp en huvudroll. Med tanke på att Seagal är fyllda 60 är det inte så konstigt att man för in en kampsportare för att också kunna bjuda på akrobatisk kampsport (Forster är taekwondovärldsmästare), en tendens vi kan se även i filmer med andra actionstjärnor från 1990-talet. Problemet är dock ofta att dessa yngre förmågor saknar den karisma som de äldre innehar. Så filmen är symptomatisk i det avseendet, inte så dålig att den förtjänar en etta i betyg men en film man tar sig igenom snarare än upplever.
Kalkonhönan
2014-01-01
Keoni Waxman är tillbaka med ännu en Steven Seagal-film och han vet ju redan vid det här laget vad han är kapabel att göra med Seagal som huvudroll, det har vi redan sett vid detta laget ett flertalet gånger även om denna inte är lika bra som resten av sammarbetet med Waxman och Seagal. Sen att se Danny Trejo i ännu en DTV-film känns faktiskt lite tråkigt, men antar att han nappar på alla manus som hans agent får, ser honom hellre i sådana här filmer än Haunted High och andra SyFy-filmer som han har medverkat i senaste åren. Och även om handlingen inte tycks gå efter normala konventioner och är bitvis ganska osammanhängande är det ändå slagsmålen som Bren Foster bjuder på, han är nästan i klass med Scott Adkins för att jämföra med en modern kampsportsfilmstjärna.
jonbo
2013-12-16
Osammanhängande smörja. Musiken är ganska tung, liten förtjänst som inte räcker till.
Commandante
2013-12-07
Det måste nästan anses vara en bedrift i sig att lyckas göra en Seagal-film med förvirrande story. Alltså, hur svårt ska det vara. Det är ju bara att rikta Seagal mot skurkarna och spela in resultatet. Men inte då. Den här filmen är bara så kasst konstig. Dessutom gör Danny Trejo bort sig genom att medverka i eländet.