3.4

Le Mans '66

Den sanna historien om kampen mellan Ford och Ferrari för att vinna Le Mans 24-timmars 1966.

Originaltitel Ford v. Ferrari
Regissör James Mangold
Manus James Mangold, Jez Butterworth, John-Henry Butterworth, Jason Keller
Genre Action, Biografi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Christian Bale, Matt Damon, Jon Bernthal, Caitriona Balfe, Noah Jupe, Ray McKinnon, Adam Mayfield, Josh Lucas, JJ Feild, Tracy Letts, Marisa Petroro, Christopher Darga, Rudolf Martin, Ward Horton, Sean Carrigan, Benjamin Rigby, Remo Girone

Spook
2020-04-04
christian bale överglänser alla!
Xeno
2020-03-15
Bra och trovärdiga rolltolkningar. Fräna bilar och härlig atmosfär
PeterTheW
2020-03-01
Det är faktiskt en rejäl bragd i sig att Mangold lyckas såhär bra med en film som egentligen knappt har en handling. Bale, Damon och bra tempo gör att jag verkligen gillar detta.
abnormal
2020-02-17
Skapar intresse, engagemang och spänning även om man inte är intresserad av bilar. Välspelad, rolig och snygg.
Ful_fisk
2020-02-09
Egentligen finns det ju inget som engagerar alls här; vem fan bryr sig om Ford lyckas slå Ferrari i ett gammalt race, speciellt när Ferrari ger ett betydligt mer genuint och äkta intryck än den gamle född-med-silver-sked-surgubben Ford. Antagligen ska man vara jänkare och känna blodet pumpa snabbare för den amerikanska bilen än för italienarna eller något... Men samtidigt fungerar det ändå. Bilsekvenserna är riktigt effektiva, och även ifall man sett det mesta förut så bär Bale och Damon filmen framåt bra genom Mangolds stilrena regi. Ingen film som på något sätt förtjänar en oscarnominering för bästa film, men absolut en småtrevlig race-rulle som underhåller gott för sin lite för utdragna längd.
Molestaire
2020-02-08
De 152 minuterna flyger förbi utan att jag tänker på det. Glömd inom fem minuter, men visst var det en härlig stund!
mazquara
2020-02-04
välgjord, underhållande, svinbra christian bale
ShenLong
2020-02-01
känns som en film som är skapad för att vinna en oscar. eller en le mans.
best_jeppe
2020-01-30
Jag gillar inte bilar. Finner dem extremt ointressanta. Men denna film gjorde att jag blev lite nyfiken. Väldigt underhållande och Bale gör en grym insats och känns extremt trovärdig i sin roll av någon anledning. Stabil 4a.
haajen
2020-01-28
Mycket underhållande, välgjord, snygg och välspelad. Väldigt traditionell men inte sentimental, mycket snygga och spännande racingscener.