2.7

Forever

Mila och Kia har varit bästa vänner och lagkamrater så länge de kan minnas. När tjejerna får en ny fotbollstränare i hårdsatsande Lollo så börjar de sakta glida isär. Mila som drömmer om att bli fotbollsproffs och spela på Gothia Cup ser äntligen sin chans att lyckas - men är det värt att offra sin bästa vän för att vinna till varje pris?

Originaltitel Forever
Regissör Anders Hazelius
Manus Jessika Jankert
Genre Drama, Komedi, Familjefilm
Skådespelare Judith Sigfridsson, Flutra Cela, Agnes Lindström Bolmgren, Michaela Iannelli, Mattias Nordkvist, Mustapha Aarab, Ella Envall, Eleftheria Gerofoka, Elliot Alabi Andersson, Fredrik Evers, Betty Fesshay, Fredrik Dahl, Selma Hojkuric, Tomma Meyer-Beining, Linnea Austrin

päronanton
2024-02-10
Fin film om vänskap och fotboll! Den berörde mig om hur viktig vänskap är! Och att vara rädda om det vi har! Det som vi ibland tar som självklarhet, och inte visar vår uppskattning kring. Viktigt att poängtera detta!
HerrNenne
2024-01-12
Levererar på svensk film-nivå. Alltså inte alls. Allting är så otroligt svagt, ifrån manus, karaktärerna, skådespelarinsatserna, storyn, fotbollsnivån, logiken osv osv. Skönt att alla i hela världen har exakt samma skostorlek iaf. Det finns dock ett par korta tillfällen då det verkligen känns som att den fångar hur unga pratar och låter, men sen är det snabbt tillbaks till det styltiga manuset igen.