3.4

Forks Over Knives

Denna dokumentär undersöker om påståendet att de flesta, om inte alla, degenerativa sjukdomar som drabbar oss människor kan förhindras genom att förkasta nuvarande konsumtion av animaliska och förädlade livsmedel.

Originaltitel Forks Over Knives
Regissör Lee Fulkerson
Manus Lee Fulkerson
Genre Dokumentär, 2010-tal

carls
2017-08-16
Intressant film med ett budskap, men kanske inte den mest rafflande dokumentären någonsin.
Larsson4
2016-11-03
Tycker det var en intressant och övertygande dokumentär om maten vi stoppar i oss och hur det påverkar oss till att få olika sjukdomar. Se den!
Roswall
2015-08-20
Får fyra för innehållet, men riktigt taffligt gjord.
oKult
2015-02-18
Som film är den inte mycket att hänga i julgranen, men innehållet är väldigt intressant. Trots sina brister skulle jag rekommendera alla att se den.
Qhunden
2015-01-22
Vore ju bra om de visste hur man använder en mikrofon innan de ger sig ut och spelar in dokumentärfilm. Tekniskt sett en ren katastrof, men innehållet gör den sevärd.
Baad3r
2014-02-21
Var det bara jag som störde mig på ljudet under vissa intervjuer?
Mat1az
2014-01-13
Väldigt koncentrerad på USA och också framtagen för att gå hem hos befolkningen där. Men bortsett från det och den aningen onyanserade framtoningen så är det en mycket sevärd och informativ film om hur skadlig maten, som majoriteten av västvärldens människor äter idag, är.
Mikka
2013-04-04
Den är inte dålig, och innehåller flera intressanta stycken. Men som helhet blir det tyvärr alltför torrt och tråkigt för att riktigt nå fram.
Indiernr
2013-03-26
Tycker den är superbra och sevärd! Alla borde se den, hur lärorik som helst och ger verkligen ett nytt perspektiv på mat
Bumsi
2013-01-24